האמת היא שהריטואל הזה הולך ונמאס. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. למרבה הבושה הכלבים הם מרבית הציבור, עם ישראל, והשיירה היא שיירתו המופקרת של ראש הממשלה הכושל ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל, בנימין נתניהו. אלא שלו זה לא מזיז, וזה בדיוק מה שהוא רוצה - שיימאס לנו, שנתעייף, שנרים ידיים, שנלך כל אחד לביתו ולדרכו ונותיר את ישראל לדמם, עד שידו הארוכה של השלטון העריץ הזה תגיע גם אלינו. זה מה שהוא רוצה - להתיש אותנו, ואם הוא לא ממש מבין במדינאות ולא באסטרטגיה צבאית, בדבר אחד לפחות הוא מומחה - בנכלוליות פוליטית ובהתשה.

בביירות ובעזה יצהלו ויחגגו: הם מעדיפים את סער על גלנט | אפרים גנור
מטורפים, נמאסתם: למה רק את שר הביטחון מותר להדיח באמצע מלחמה? | יורם דורי

בשעת כתיבת שורות אלה חיזבאללה מלקק את פצעיו בעקבות מבצע מדהים ויוצא דופן שבו התפוצצו באורח מסתורי באותו הרגע ממש ברחבי לבנון ואף בסוריה, מכשירי הקשר של אנשיו, תוך שהם פוצעים כ־3,000 מהם ואף הורגים כמה. על פי פרסומים זרים, המבצע מיוחס לישראל, ואם נכון הדבר הרי שהוא חושף עוד טפח ביכולתה הצבאית האדירה. ייתכן שהדרמה הזו מקרבת אותנו למלחמה של ממש מול חיזבאללה, נוסף על הלחימה המתמשכת בעזה, תקיפות החות’ים, האיומים האיראניים והטרור המתגבר ביהודה ושומרון ובתוככי ישראל. אלא שכל זה לא מפריע לנתניהו לרקוח דווקא עכשיו מזימה להדחתו של שר הביטחון, לא פחות! דווקא ברגעים הקריטיים האלה לביטחונה של המדינה, דווקא בעיצומה של מלחמה שעלולה להתרחב. נראה שמזימה שכזו אפילו מקיאוולי לא היה מצליח לרקוח. פשוט בלתי נתפס. 

וכך, במקום עסקת חטופים נקבל עסקה פוליטית צינית בזויה ומצחינה. נתניהו יודע שלהבדיל משני הליצנים המשיחיים שהכניס לממשלתו, בן גביר וסמוטריץ’ שאיומיהם הם לא יותר מפקה־פקה, כשהחרדים מאיימים הם מתכוונים לזה. אז מה עושים? מפטרים את גלנט שמתנגד לעוד חוק השתמטות, ומביאים במקומו את גדעון סער שנוא נפשו ושנוא נפש רעייתו רק כדי להישאר בשלטון. בלתי ניתן לעיכול גם המהלך המביש של האיש שבשנים האחרונות ועד לפני ימים אחדים בלבד הזהיר מהתנהלותו המסוכנת של נתניהו. כן, סער היה זה שאמר “אם אתם רוצים את נתניהו כראש ממשלה אל תצביעו לי”.

כך מבקש נתניהו לשמר את שלטונו, לא כדי לעשות חלילה משהו מועיל למען אזרחי ישראל, אלא רק למען האינטרסים האישיים והפוליטיים שלו, רק כדי שיוכל להמשיך ולהתיש אותנו. האיש שהפסיד במלחמה לחמאס וגורר אותנו כבר שנה שלמה במלחמת התשה בלתי נגמרת מבלי שהוא מצליח לתרגם את יכולתו של צה”ל להכרעה אסטרטגית, מורח את המלחמה ומתיש אותנו כדי לקבל עוד שקט. שקט מבחירות, שקט מוועדת חקירה ממלכתית, שקט מענייניו המשפטיים. כעת למרבה הצער יש מי שעומד לסייע לו בכך, תמורת כיבודים וסידור עבודה. 

כדי להכשיר את השרץ טוען ההססן הלאומי בליווי שופרותיו הנקלים, כי השר גלנט הוא שמאלן רופס. פשוט לא להאמין. רק ארבעה ימים אחרי האסון הגדול של ה־7 באוקטובר, בעוד נתניהו אחוז פאניקה, הציע גלנט לתקוף את חיזבאללה במהלך פורץ דרך, אבל נתניהו השתפן ובחר במריחה. מי שטרלל מדינה שלמה עם ניסיון הפיכה משטרית, מי שפילג ושיסע את העם הזה, הוא זה שהביא עלינו את אסון ה־7 באוקטובר והוא זה שעדיין לא לקח אחריות. ואם בכך לא די, הוא זה שניהל מלחמה כושלת בניגוד לכל היגיון אסטרטגי, כי הרי מה שקובע הוא רק היגיון ההישרדות הפוליטית. במקום לנהל באומץ מלחמה קצרה ועצימה, בחר במריחה ובמלחמת התשה מסוכנת לישראל, וגרר את ישראל למצבה הגרוע ביותר מאז הקמתה. 

מר התשה, זה לא יצלח. ישראל רוצה לנצח, ישראל רוצה להחזיר את החטופים, ישראל רוצה לחזור לחיים. לא אלמן ישראל. יש בינינו עדיין אנשים טובים וישרים שבסופו של יום ינהיגו את המדינה במקומך מבלי להתיש את אזרחיה, אנשים שרואים רחוק ורואים לך כי אתה שקוף.