שנה ל־7 באוקטובר, ואני נמצא בחופשה בארצות הברית עם כל המשפחה. מעולם לא חשבתי שלנסוע לחופשה יהיה עבורי כל כך מורכב. 365 ימים מאז אותה שבת ארורה ושחורה שאיתה נפתחה מלחמת הקיום של מדינת ישראל. אותה שבת שבה השתנו חיינו לתמיד.

מאז אותו יום אנחנו נלחמים בשבע חזיתות מול אויבים מרים שכל מה שהם רוצים זה לראות אותנו מושמדים מעל פני האדמה הזאת. אנחנו מגיעים להישגים כבירים ובעיקר מראים לעולם וגם לעצמנו איך נראית מדינה שנלחמת על חייה.

יש לי המלצה חמה לכל חברי הממשלה: אם אתם רוצים להילחם, תילחמו - אל תדברו | דעה
לא מרפה: יריב לוין נחוש להפתיע את כולנו

בשבוע שעבר הרשיתי לעצמי לטוס לחופשה עם כל המשפחה שלי כדי לנקות את הראש ולהיטען באנרגיות לקראת האתגרים הבאים. אני יכול לומר שזאת ללא ספק החלטה טובה וכיפית מאוד שעשיתי. אך לצד כל ההנאה והאושר, אני לא יכול להתנתק מהמצב הנוראי בארץ. אני מתעדכן בכל דבר, כואב על כל אובדן וגאה בכל הישג.

שנה של מלחמה ואני מודאג כי אני מתקשה לראות את סוף האירוע המטורף הזה מבחינה אסטרטגית. הישגים טקטיים הם דבר הכרחי וחשוב מאוד אבל הם רחוקים מלהיות חזות הכל. 101 חטופים עדיין נמקים בשבי חמאס כי חמאס לא רוצה להחזיר אותם ונשבר לי הלב. אף תמונה של ניצחון לא יכולה להיות שלמה בלי שהם בבית - המתים לקבורה הולמת והחיים לשיקום, אך אני פסימי לגבי האפשרות שזה יקרה.

לפני כמה ימים נתקלתי בהפגנה פרו־חמאסית בלב מנהטן, כשכולם עטופים ב״דגל פלסטין״ וצועקים “Free Palestine” בלי שהם בכלל יודעים על מה הם מפגינים, והבנתי יותר מתמיד שאין מקום יותר טוב לחיות בו מאשר בארץ.

מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

מעולם לא חשבתי ששנה תעבור מאותה שבת שחורה ואנחנו עדיין נילחם על חיינו כאומה במשפחת האומות. אבל התבדיתי. בחלוף שנה מה־7 באוקטובר תפילתי היא רק אחת: שנדע לחיות יחד ולא רק למות יחד למען ארצנו ושנהיה ראויים לאותם אלפים שנפלו, נרצחו ונפצעו למען העם הנפלא שלנו.

ה־7 באוקטובר לא יהיה בפעם השנייה כי אנחנו ננצח בסוף, אבל אנחנו מצווים לזכור את היום הזה כי לנצח נאכל חרב ותמיד נצא מחוזקים.
לא משנה איפה אני בעולם, הלב בארץ כי ישראל היא הבית לעולם.