איראן: זה הרגע לחיסול הגרעין האיראני אם אנו בטוחים ביכולתנו. אם לא – אזי רק עם ארצות הברית. תעשיית הנפט חשופה - אבל המערב מזהיר אותנו. מטרה משמעותית: מפקדות הפסדראן (“שומרי המהפכה”) והבסיג’ בעיקר בטהרן, כך שהעם האיראני יראה אותם בקוצר־ידם.

לציבור ולרוב הקצינים באיראן אין מושג עד כמה נכשלו שתי התקפות הטילים על ישראל ועד כמה איראן עצמה חשופה. צריך לתקן זאת. רוב הציבור האיראני ישמח על כל מכה לשומרי המשטר. ארצות הברית כבר מוכנה להדק את הסנקציות על איראן. מאז אפריל האחרון יש מחשבה חדשה בטהרן במגמה להעדיף כלכלה על־פני עימות.

לא צפוי: המדינה המוסלמית שערכה טקס זיכרון ל-7 באוקטובר | צפו
גלנט לאיראן: "התקיפה תהיה קטלנית ומדויקת, הם לא יבינו מה קרה"

לכן גם הצהירו שהחשבון איתנו מבחינתם סגור, ואינם מאיימים לאחר חיסול מפקדת המודיעין בביירות ואולי חיסולם של האשם צפי א־דין ומפקד כוח קודס האיראני אסמאעיל קאאני. אם לאחר הפעולה שלנו הם יחפשו דרך שלא להרחיב את העימות, יש לאפשר זאת. בינתיים נביס אותם בעזה ובלבנון.

עזה: יש לתת עדיפות עליונה לשחרור והחזרת כל החטופות והחטופים. זוהי נשמת האומה. אין “תקומה” ושאר סיסמאות יומרניות וחלולות בלי השחרור הזה. כרגע אנו הולכים בעקבות סדאם חוסיין שקרא לסיום ב”תיקו” של מלחמת 8 השנים הנוראה עם איראן “יום הניצחון האדיר” (יום אל־נצר אל־כביר). הציבור העיראקי לא קיבל זאת. אחרי שהובסנו ב־7/10 צה”ל התאושש והעניש את חמאס קשה ביותר. לפחות 14,000 חוסלו, כולל כ־40 מפקדים בכירים, ולפחות 3000 שבויים. הניצחון יהיה שחרור החטופות והחטופים.

לבנון: חיזבאללה במשבר חסר תקדים. ישראל צריכה לנצל זאת: לפעול עם צרפת, ארצות הברית, סעודיה והמפרציות, ועם ממשלת לבנון שתומכת בהחלטות 1559, 1620 ו־1701, ליישומן. משמעותן: א. נסיגת חיזבאללה מעבר לליטני (ועוד מספר קילומטרים מול אצבע הגליל) ב. פירוק הנשק שלהם בכל לבנון. כדי להשיג זאת צעד ראשון הוא בחירת נשיא חדש שאיננו משרת של חיזבאללה כפי שהיה קודמו, מישל עון.

המועמד האידיאלי הוא הרמטכ”ל הפורש ג’וזף עון (לא קרוב משפחה). לשם כך מקובל בלבנון שדרוש רוב של שני שלישים בפרלמנט, שכנראה אפשר להשיג אותם כבר כעת, מפני שחלק מתומכי חיזבאללה בפרלמנט, כולל שיעים אחדים, פונים היום נגדם. כך לפחות רמז יו”ר הפרלמנט ומנהיג מפלגת “אמל” השיעית, נביה ברי.

אם המערב ומדינות המפרץ יתחייבו לשיקום הכלכלה המרוסקת יש סיכוי טוב שהציבור הלבנוני גם יתמוך בבחירות חדשות שיחלישו עוד יותר את חיזבאללה. בתמיכה בינלאומית חזקה הנשיא החדש יוכל מיד עם היבחרו להורות לחיזבאללה להתפרק מנשקו. הם ואיראן יתנגדו, אבל שניהם בירידה ואימתם סרה במידה רבה מעל הלבנונים. עם סיוע משמעותי ללוחמים שלהם לעבור לפסים אזרחיים חיזבאללה יישאר כמפלגה פוליטית. כך יהיה ללבנון עתיד של שלום ופריחה כלכלית.

רצועת הביטחון בלבנון: הסריקה והטיהור קשים מאד, אבל הכרחיים. עם זאת, עלינו להישאר שם לזמן הקצר ביותר האפשרי. הפתרון הטוב ביותר הוא הצבת צבא־או”ם או צבא־מדינות ידידותיות ללבנון ולישראל. להבדיל מיוניפי”ל הוא יקבל “רישיון להרוג”, כפי שבמיתולוגיה של הריגול קיבלו ג’יימס בונד ושאר סוכני “אפס אפס” של בריטניה.

יואב גלנט. קרדיט: אלעד מלכה (צילום :אלעד מלכה)

אם גם זה ייכשל, על ראש ממשלת ישראל להשיג מן האו”ם או מארצות הברית רישיון דומה לצה”ל כמיישם של 1701 ולהישאר בקו הרכס הראשון. עם מודיעין טוב, עם ירי מהקרקע ומהאוויר ופשיטות קומנדו, ועם הכפלה או שילוש כוחות צה”ל על הגבול לעומת המצב ב־6 באוקטובר, יוכלו תושבי הצפון לשוב הביתה.

הכותב הוא מרצה באוניברסיטת חיפה