ב"מ הינו כינוי בשפה הצבאית לביטחון מידע, מה שבעבר נקרא לזקנים שביננו ביטחון שדה. מדובר בתחום המאגד מחלקות ודיסציפלינות שתפקידן לשמור ולאכוף את כל מה שכולל ביטחון ואבטחת מידע ונתונים, התאמה וסיווג, מידור ותוחמי ביטחון ומודיעין נוספים כשאר מטרת העל היא לשמור על הסוד.  

במקרה המדובר שפורסם בעיתונות, המידע שהודלף לא היה באמת כזה דרמטי וערכי וככל הנראה ניתן היה לאסוף את עיקריו על ידי היריב באמצעות מידע גלוי ובשגרה. מה חשוב במקרה הזה היא עצם פרצת האבטחה וההדלפה עצמה , עצם העובדה הבסיסית שיש גורמים שאסור שיהיו חשופים למידע, שיש דרכים נוספות לאבטח פרטיות ומידע ובעיקר שבראש כל אלו נמצא גורם אנוש שלא תמיד מודע לפרצות אבטחה ולסכנה והוא למרות כל הנהלים שבשגרה יכול לגרום לפרצה, גם אם אין סיבה.

 שמירת הסוד אינה קשורה רק לביטחון ומדינה, אלא גם לתעשייה, ייצור ועסקים, עלות כלכלית , פרטיות ושקט נפשי. כל חברה יצרנית ויציבה, סטארט-אפ ראשוני ושושואיסטי צריכים לשמור על הטכנולוגיה, הקניין הרוחני והשיטה ב"חתימה נמוכה".

כל קבוצת כדורגל וכדורסל חשוב שינהלו את מו"מ והצעות מחיר "הרכש" הסקסי והעתידי בדיסקרטיות ובצנעה. גם סוכני טאלנטים, סלבים ומפיקים חשוב שינהלו את מעגלי החיים והפרטיות של הכוכב במידה של חשאיות וביקורתיות.

חשוב להבין שהיריב מחפש חולשות ופערים והן תמיד יימצא אותן בסביבת הגורם האנושי לפני כל הנהלים וההרשאות, המצלמות והגבלות והמדיה והאכיפה שבשגרה, יש לייצר מודעות אין סופית לסכנה, לבנות תהליכי הטמעה, ליווי והדרכה צמודה וכמובן בסוף שיטות פרטיות ואבטחה חשאיות ומחוץ לקופסה. 

 אז מנכלים, יזמים, סטארטאפיסטים, סלבים, סוכני שחקנים וטאלנטים או בעלים של קבוצות ליגה לאומית או ראשונה זה הזמן לעשות שינויי פרטיות וב"מ בשגרה שלא יהיה בום בסופה. 

הכותב הוא יועץ ומרצה בתחומי איסוף מודיעין וביטחון המולדת, אבטחת מידע ופרטיות.