בהייה במכשירים הניידים שלנו גורם לעור הפנים שלנו להזדקן מוקדם מהרגיל, כך הזהירו מומחים. התבוננות מטה במכשירים הניידים שלנו גורמות לעור הצוואר להתקמט ולהתקפל, מה שמוביל להופעה מוקדמת של קמטי צוואר. בנוסף, אור כחול המופץ מהמסך מאיץ את הזדקנות עור הפנים על ידי מולקולות הפוגעות בתאי העור שלנו.

לוסי גופ, מייסדת חברת הטיפוח LYMA ומומחית לטיפולי לייזר נגד קמטים, אמרה ל-The Sun הבריטי: "עור הצוואר שלנו מזדקן בקצב מהיר יותר מעור הפנים. כולנו מחוברים לטלפון כל הזמן אז זה כלל לא מפתיע שאנחנו מתחילים לשים לב לקמטים בצוואר שלנו מוקדם מהרגיל".

מביטים מטה למכשיר הנייד כל הזמן? זה עושה לכם קמטים בצוואר (צילום: אינג'אימג')
מביטים מטה למכשיר הנייד כל הזמן? זה עושה לכם קמטים בצוואר (צילום: אינג'אימג')

מחקר של LYMA מצא כי החיפוש אחר פתרונות לטיפול בקמטי צוואר ונזקים מאור כחול כתוצאה משימוש בטלפונים הניידים, זינקו בכ-130%, כאשר החיפושים אחר תרגילים למניעת קמטים בעור הפנים עלו בכ-120%.

"אם אתם מבלים את הזמן שלכם בהבטה מטה אל מסך הטלפון שלכם, ייתכן שמראה הצוואר שלכם ישלם את המחיר. מומחים זיהו את ההזדקנות המוקדמת של אזור הצוואר הנגרמת מבהייה במסכי הטלפונים שלנו", הסבירה דוברת חברת הטיפוח.

היא הוסיפה: "ישנם שני סוגים של קמטי צוואר - אנכיים ואופקיים - שני הסוגים עשויים להיות גנטיים, אבל הקמטים האופקיים מעמיקים מבהייה כמעט מתמדת מטה, במסך הטלפון".