האקססורי הזה הוא חלק בלתי נפרד משגרת חיינו, אבל כעת הוא מוצע גם לידידו הטוב של האדם: מותג האופנה האיטלקי דולצ'ה וגבאנה השיק השבוע את הבושם Fefe המיועד לכלבים, ש"שואב השראה מהאהבה הבלתי מעורערת של דומניקו דולצ'ה לבן לוויתו". על פי החברה, הבושם בעל ריח עדין ומוגדר "שובב".

על פי ההוראות, את הבושם יש לרסס על הידיים או מברשת, ואז להמשיך בשפשוף או הברשת פרוות הכלב מאמצע הגוף לכיוון הזנב "כדי לתת להם רגע של פינוק ריחני". את הבושם ניתן למרוח גם ישירות על גוף הכלב תוך הימנעות מאזור האף והעיניים.

שוקלים את עצמכם בכל יום? זו הטעות הגדולה שאתם עושים | ד"ר מאיה רוזמן
צפון איטליה - המקומות הכי קסומים באזור האגמים

לדברי החברה, הבושם מאושר לשימוש על ידי וטרינרים וארגון בטיחות בעלי חיים, ועבר מבחני צריכה עם בעלי כלבים. הריח של הבושם כולל ניחוח מאסק ועץ ומגיע בשני גדלים. והעסק לא זול בכלל: עבור בקבוקון של 100 מיליליטרים תוציאו מכיסכם כ-108 דולרים.

הבושם החדש. כלבים חסרי בלוטות זיעה (צילום: Dolce & Gabbana)
הבושם החדש. כלבים חסרי בלוטות זיעה (צילום: Dolce & Gabbana)

הווטרינרים עמם שוחחנו תמימי דעים שבושם לכלבים הוא מצרך מיותר: "כלבים בריאים אינם מדיפים ריח בדרך כלל," מסביר ד"ר אלעד פרי, וטרינר ומומחה למחלות עור בכלבים. "אין להם לרוב ריח אופנסיבי, אלא אם הם סובלים מזיהומי חיידקים או פטריות על העור, ואז נזקקים לטיפול אנטיביוטי או אנטי-פטרייתי. אם יש ריח, ייתכן שהוא ריח שהפרווה ספגה מבישולים בבית, ריחות מהסביבה או שהכלב התלכלך כששיחק בחוץ. וגם אז, פרוות כלבים וחתולים נושרת בתדירות גבוהה ומתחלפת".

לדברי ד"ר פרי, הבישום עשוי להיות תוספת נחמדה, אך במרבית הפעמים הוא מיותר. "לכלבים יש בלוטות זיעה רק בכפות הרגליים," הוא מוסיף. "בניגוד אלינו בני האדם, הכלבים אינם מזיעים מהגוף, ואין להם את החיידקים שמפרקים את הזיעה כמו על עור בני האדם. גם אמבטיה לכלב איננה הכרחית, אלא אם הכלב התלכלך או שהפרווה ספגה ריחות. בכל מקרה, אם הכלב שלכם מדיף ריח אופנסיבי קשה, הסיכוי הגבוה הוא שמדובר בדלקת זיהומית של העור, ויש לפנות לווטרינר לבדיקות מעבדה וטיפול תרופתי מתאים".