כמה פעמים חייתם את הרגע באמת? לקחתם לגימה מכוס קפה או תה והייתם נוכחים בפעולה הזאת? מתי בפעם האחרונה באמת הרגשתם את הטעם?

לא מצליחים לשמור על איזון? כך תחזירו את היציבות לחייכם

"רוב החיים שלנו אנחנו רצים להשיג את הדבר הבא. החיים שלנו הם מעין מרדף אין סופי שבסופו אנחנו מפסידים את העכשיו", מסביר המאמן המנטלי, ד"ר עודד קרבצ'יק, שמדגיש: "החיים זה לא מה שהיה או שיהיה, החיים זה מה שיש".

לחיות את הרגע. צילום: ד"ר עודד קרבצ'יק

בהמשך לכך, הוא מציע להכניס את החיים להילוך טיפה יותר איטי, ולהתחיל ליהנות מהרגעים הקטנים. "נסעתם וראיתם נוף יפה, אבל כמה אתם מתייחסים אליו? צריך להבין שהחיים קורים עכשיו, ועוד שנייה הנוף הזה לא יהיה. סיפור החיים שלנו נמצא במקומות וברגעים הקטנים". 

"כשאתם עם הילדים תהיו עם הילדים, וכשאתם עם בן או בת הזוג תהיו שם באמת", מוסיף ד"ר קרבצ'יק. "הבעיה היא", לדבריו, "שבכל נקודה שבה אנחנו נמצאים, הראש שלנו כבר בנקודה הבאה או שאנחנו תקועים במחשבות על משהו שכבר קרה". 

"עליכם לשאול את עצמכם כמה החושים שלכם פועלים במודע כשאתם פוגשים את החיים שלכם. כאשר אתם שומעים - האם אתם באמת מקשיבים? כאשר אתם רואים - האם אתם באמת מתבוננים? יש לכם חמישה חושים, השתמשו בהם כדי לחוות את חוויות החיים באמת. תתחילו לחיות".

ד״ר עודד קרבצ׳יק, מבכירי המאמנים המנטליים בארץ, מלווה בעבודתו את בכירי הספורטאים בארץ, אנשי עסקים וארגונים, ואת שיטת העבודה מלמד היום בקורסים לקהל הרחב. לפרטים נוספים