"עיצוב שירותי אורחים בבית הוא אלמנט חשוב שמשפיע על הרושם הכללי של הבית ועל הנוחות של האורחים. זהו חלל קטן יחסית, אך בעל פוטנציאל להיות מקום מרשים ואלגנטי" מספרת מעיין רהב - מעצבת פנים, בוגרת ביהס לעיצוב של ברברה ברזין. "חשוב גם לשים דגש על ריחות נעימים באמצעות מפיצי ריח או נרות ריחניים. כך, ניתן ליצור חוויה נעימה ומכבדת לאורחים שמשתמשים בשירותים" היא מוסיפה.

בית העץ באבן יהודה, תכנון ועיצוב מעין רהב  (צילום: אורית ארנון)
בית העץ באבן יהודה, תכנון ועיצוב מעין רהב (צילום: אורית ארנון)

אז איך מעצבים בחדרון הקטנטן הזה חלל שירותים נעים ומזמין? דואגים לכל פרט;

חומרים יוקרתיים: בחרו בחומרים איכותיים כמו אריחים קרמיים, אבן טבעית או שיש, גרניט או קוורץ למשטחים ולריצוף. חומרים אלו מוסיפים נופך של אלגנטיות ותחכום לחלל.

שרותי אורחים מתחת למדרגות, תכנון ועיצוב פנים עינב דינוביץ (צילום: אורית ארנון)
שרותי אורחים מתחת למדרגות, תכנון ועיצוב פנים עינב דינוביץ (צילום: אורית ארנון)

תאורה: התקינו גופי תאורה אופנתיים כדי להוסיף סטייל לחדר. בחרו בין מנורה תלויה מעל הכיור או מנורות פמוטים משני צידי המראה כדי לספק תאורה מחמיאה ואווירתית. שילוב מתגי דימר מאפשר לאורחים להתאים את התאורה בהתאם למצב הרוח שלהם.

פלטת צבעים ניטראלית: היצמדו לפלטת צבעים ניטרלית כדי ליצור תחושת שלווה ופתיחות בחלל הקטן. גוונים רכים כמו לבן, בז' או אפור בהיר גורמים לחדר להרגיש בהיר ואוורירי. הוסיפו עניין ויזואלי עם הדגשים עדינים כמו גימורים מתכתיים, נגיעות צבע או אריחי קיר מעניינים.

חדר שירותים, עיצוב יעל אליאסי  (צילום: אלעד גרובנר)
חדר שירותים, עיצוב יעל אליאסי (צילום: אלעד גרובנר)

מראות והשתקפויות: מראות מחזירות אור ויוצרות אשליה של חלל גדול יותר. התאימו את סגנון מסגרת המראה לסגנון החלל כולו.

פתרונות אחסון: שמרו על חללנקי מבלגן על ידי שילוב פתרונות אחסון חכמים. שקלו להתקין כיור עם מגירות או מדפים מובנים בהתאם לגודל החדר, כדי לשמור על מוצרי טואלטיקה מסודרים ומרוחקים מהעין. סלסלות צמודות על הקיר או מדפים צפים הם גם אפשרויות מצוינות לאחסון מגבות ופריטים דקורטיביים.

בית העץ באבן יהודה, תכנון ועיצוב מעין רהב (צילום: אורית ארנון)
בית העץ באבן יהודה, תכנון ועיצוב מעין רהב (צילום: אורית ארנון)

תשומת לב לפרטים: השקיעו במגבות איכותיות עם תחושה רכה ויוקרתית. אם יש מקום- הוסיפו הדגשים דקורטיביים כגון נרות, צמחים או יצירות אמנות כדי להתאים אישית את החלל וליצור אווירה מסבירת פנים.

על ידי יישום טיפים אלה, תוכלו להפוך חדר השירותים הקטן למקום מפלט יוקרתי המשדר סטייל ותחכום, המספק לאורחים חוויה נעימה ומפנקת.