לא משנה אם אתם מינימליסטים או מקסימליסטים - למצוא שידה מושלמת לחלל הייתה משימה לא פשוטה כלל עד היום. מזל שהכל השתנה.

בניגוד לספות ופריטי ריהוט גדולים אחרים שיש מהם מבחר רב בכל מקום, שידות מעולם לא זכו לכבוד שמגיע להן. הן משנות ומכתיבות את כל האווירה בחלל, לא רק משדרגות את הסטייל אלא משמשות גם כפתרון פונקציונלי לאחסון.

בביקור באולם התצוגה של KARE בראשון לציון (משה לוי 11, בית UMI) מצאתי חנות ממתקים עיצובית שמאגדת המון סגנונות שונים אבל בסטייל, כולל השידות הכי יפות שמצאתי בארץ. מאחר שלא יכולתי להעמיס את כולן, בחרתי מספר שידות שיהפכו כל חלל לוואו לצד טיפים פרקטיים לאיך לבחור נכון את ה-אחת שגם תהיה שימושית אבל גם תהווה נושא לשיחה ותעניק את אפקט הוואו לכל חלל.

KARE, שידה ב-16,539 שקל (צילום: יח''צ)
KARE, שידה ב-16,539 שקל (צילום: יח''צ)

1. הערכת צרכי אחסון:

לפני בחירת שידה, העריכו את דרישות האחסון בהתאם לתפקוד החדר. קבעו אם מגירות, מדפים או שילוב של שניהם ישרתו בצורה הטובה ביותר את החלל. ייעלו את האחסון על ידי בחירת שידות עם מגירות עמוקות עבור פריטים מגושמים יותר ומגירות רדודות עבור אביזרים קטנים יותר.

2. פונקציונליות בעיצוב:

ודאו שהפונקציונליות של השידה תואמת את מטרת החדר. בחדרי שינה, תעדיפו שידות עם שטח נרחב להצגת פריטים אישיים או הדגשים דקורטיביים. שלבו למשל מגירות סגירה שקטה או חוצצים כדי לשדרג את הנוחות והארגון.

3. לוחות צבעים מגובשים:

בחרו את צבע השידה עם פלטת הצבעים הקיימת של החדר כדי ליצור אסתטיקה אחידה. בחללים מונוכרומטיים, בחרו שידות בגוונים המשלימים או מנוגדים בעדינות לגוון הדומיננטי. עבור חללים צבעוניים, בחרו שידות המשמשות כפריטי הדגשה, התורמים לאווירה התוססת של החדר.

KARE. מחיר 6,939 שקל (צילום: יח''צ)
KARE. מחיר 6,939 שקל (צילום: יח''צ)

4. בחירת מרקם וחומרים:

צרו עניין ויזואלי באמצעות מרקם על ידי הצבת משטחים חלקים עם טקסטורות מחוספסות או גימורים מבריקים עם אלמנטים מאט. שלבו חומרים כמו עץ, זכוכית, מתכת או עור כדי להוסיף עומק לסטייל. שלבו טקסטורות שונות ליצירת חוויה מישוש המעשירה את אווירת החדר.

5. קנה מידה ופרופורציה:

קחו בחשבון את גודל השידה ביחס למידות החדר ולשאר הריהוט. הימנעו מצפיפות של חללים קטנים יותר עם שידות גדולות מדי, ושמרו על מרווח גדול מסביב לשידה לגישה קלה.

KARE. מחיר: 5,309 שקל (צילום: יח''צ)
KARE. מחיר: 5,309 שקל (צילום: יח''צ)

6. מיקום אסטרטגי:

מקמו את השידה בצורה אסטרטגית בתוך החדר כדי לייעל את הפונקציונליות וההשפעה האסתטית. הניחו אותו על קיר מוקד או לצד פריטי ריהוט משלימים כגון מראה או כורסא. שאפו לפריסה שתקל על שימוש מעשי תוך שיפור הזרימה והקוהרנטיות הכללית של החדר.