הקיץ והחופש הגדול הם זמן של מעברי דירה, ועם כל הכיף וההתרגשות לקראת הבית החדש יש גם התמודדות עם כמה קרטונים בין הרגליים ולא מעט בלגן. כדי להפוך את החוויה למרגשת וקלה יותר, קיבלנו מספר טיפים באדיבות מיכאל פורז, מנהל השיווק של אביה אחסנה, חברת האחסנה הגדולה בישראל, שיקלו עליכם את המעבר לדירה החדשה.

1. הכנת קרטונים לאריזה

תחילתו של כל מעבר דירה היא באריזה, ולשם כך נדרשים קרטונים, ובדרך כלל הרבה קרטונים. ניתן להשיג קרטונים משומשים בקבוצות פייסבוק ייעודיות, בקבוצת הוואטצאפ השכונתית או מקרטוניות שנמצאות בסמוך לקניון או לחנויות כמו הסופר או המכולת השכונתית. יותר ויותר לקוחות מעדיפים כיום לרכוש קרטונים חדשים מחנויות אינטרנטיות ולקבל אותם במשלוח עד הבית. זה לא יקר, חוסך זמן ומאמץ, ומבטיח שהקרטונים שתקבלו יהיו נקיים, עמידים ותואמים למה שאתם באמת צריכים ולא למה שהצלחתם למצוא. באותן חנויות אינטרנטיות, כמו החנות שלנו, ניתן לרכוש גם פריטים משלימים כגון סרטי דבק לסגירת הקרטונים, פצפצים, נייר אריזה ועוד.

ארגזים, מעבר דירה (צילום: אינגאימג')
ארגזים, מעבר דירה (צילום: אינגאימג')

2. אריזה נכונה

מומלץ לתכנן לפני האריזה ולא למלא קרטונים באופן אקראי. בקרטונים הגדולים מומלץ למלא פריטים "זוללי נפח" ולא כבדים כגון בגדים ומגבות. עבור פריטים עדינים ושבירים, כגון כלי מטבח, מומלץ להשתמש בקרטונים בגוגל בינוני או קטן, רצוי בעלי דופן כפולה (קרטון דו גלי), לרפד אותם בפצפצים ולעטוף כל פריט בנייר אריזה נפרד. מומלץ לרשום בבירור על הקרטון או להדביק מדבקת "שביר". עבור ספרים וניירת מומלץ להשתמש בקרטונים קטנים בעלי דופן כפולה, כדי שלא ייקרעו במהלך ההובלה. זכרו –Less is more, אל תעמיסו יתר על המידה על הקרטונים, כדי שלא יתפרקו. כל גבי כל קרטון מומלץ לרשום בירור את התכולה שלו ולאיזה חדר הוא מיועד. זה יחסוך לכם הרבה זמן בפריקה. שימו לב להשאיר מחוץ לקרטונים מספר בגדים, כלי מטבח וחפצים נוספים, עבור הימים שנותרו עד למעבר הדירה. אותם תארזו כמובן ברגע האחרון.

3. סינון חפצים

מעבר דירה הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר וארגון בחפצים שלכם ולהיפרד מפריטים שכבר אינם בשימוש. למשל, תשקלו האם אתם רוצים לקחת איתכם בגדים שלא לבשתם בשנה האחרונה. חפצים מיותרים במצב טוב ניתן למכור או לתרום. במידה ויש לכם פריטים שאינם בשימוש תדיר, אבל אתם עדיין לא מעוניינים להיפרד מהם, כגון תקליטים, אוספים, מזכרות או צעצועים שממתינים לילד הבא, אביה מפעילה שירות של אחסנה בארגזי פלסטיק קשיחים שמגיעים עד אליכם הביתה.

מיכאל פורז, מנהל שיווק אביה אחסנה (צילום: רונן טופלברג)
מיכאל פורז, מנהל שיווק אביה אחסנה (צילום: רונן טופלברג)

4. אחסנה

במידה ומעבר הדירה אינו מתבצע באותו יום, וישנה תקופת גישור בה תגורו בדיור זמני, שירותי אחסנה חיצוניים יכולים לתת לכם פתרון מצוין. מומלץ לבחור בחברת אחסנה מנוסה, לבדוק מהם תנאי האחסנה, לוודא שחברת האחסנה מציעה ביטוח ושהוא מקיף את כל סוגי הנזקים. בנוסף, מומלץ לבדוק רכישת שירות משולב של אחסנה והובלה, ובכך להבטיח שהתכולה שלכם תהיה מבוטחת מקצה לקצה. במידה ואתם מעריכים שתצטרכו להוציא או להכניס פריטים במהלך תקופת האחסנה, מומלץ לבחור בחברת אחסנה ששעות הפעילות שלה נרחבות, ואפילו 24/7.