ילדים רבים מבלים שעות מול המחשב ולעיתים מפספסים את הנאת הקריאה, שלא לדבר על פיתוח הדמיון. ובאמת, קשה מאוד היום להניע את הילדים לפתוח ספר או לכתוב טקסטים שלא קשורים למטלת בית ספר. בימים אלה קם מיזם חדש לילדים, שמעודד בצורה יצירתית יכולות קריאה, כתיבה והבעה בכתב, מפתח כישורים חברתיים, מרחיב ידע ואופקים, מפתח סקרנות לתרבויות שונות ומעוררת רצון להתנסות בחוויות חדשות. 

"הרפתקאות סראוקה הקיפוד" הנו מיזם מסקרן במסגרתו הילדים מקבלים אחת לחודש מכתב בדואר ממוען עבורם, מקיפוד אדיב מצחיק והרפתקן, חבר לעט, שיצא לטיול ארוך סביב כדור הארץ. במהלך מסעו הקיפוד שולח מכתבים מושקעים עם איורים מרהיבים ובהם הוא משתף את הילדים בחוויות המרתקות שקורות לו, מספר על חברים חדשים שהוא פוגש ולומד על תרבויות ומנהגים חדשים בכל מקום אליו הוא מגיע. המכתבים כוללים סיפורים משעשעים וגם מדבקות, מזכרות, גלויות ועוד. במכתב הראשון נשלחת גם מפת עולם גדולה ומדבקות סימון למעקב אחרי מסעו. 

מכתבי סראוקה הקיפוד (צילום: אלונה להב)
מכתבי סראוקה הקיפוד (צילום: אלונה להב)

הרעיון מאחורי המיזם הוא כתיבת סיפור מרתק בהמשכים שייצור אצל הילדים המכונים לא פעם "דור המסכים" תשוקה למילה הכתובה ואהבה למכתבים בדיוק כמו שהיינו שולחים פעם. בנוסף, גם חיזוק יכולת הכתיבה, הקריאה וההבעה, ביסוס יכולות חברתיות - הכרת וקבלת השונה, פיתוח סקרנות טבעית לחוויות, חיות וטיולים אותם מזמן לנו כדור הארץ.

כל המכתבים מנוקדים ומותאמים לראשית קריאה. כמו כן, לאחר שהמכתב מגיע אל הילדים, הם יכולים לשלוח מכתב תשובה לקיפוד והם ייענו באופן אישי. 

במקביל לעלילות הקיפוד, מצטרף לפרויקט סיפור נוסף - "ג׳קובלה בעקבות האוצר". ג'קבולה היא סנאית חכמה וסקרנית, גם היא חברה לעט, יצאה למסע בעקבות אוצר מסתורי ושולחת לילדים מכתבים ממוענים אישית בסגנון ״חפש את המטמון״ ובתוכם חידות, מזכרות וגלויות לעיצוב יומן מסע אישי.

יונתן טרוים, יזם הפרויקט: "הקיפוד ששינה את חיינו נולד בתקופת הקורונה. כאשר העסק הקודם שלנו, שעסק בפסטיבלים לילדים, נעצר עקב הסגרים, חיפשנו דרך להעביר חוויה משפחתית, איכותית וחינוכית ישירות אל הילדים בביתם. אספנו מגוון סיפורים שסיפרנו לילדינו לאורך השנים – חלקם סיפורים משפחתיים שמאז שאני הייתי ילד היו נוכחים בחיי, חלקם המצאות שלנו וחלקם רעיונות שילדינו המציאו. חיברנו את כל הסיפורים להרפתקה אחת גדולה עם קיפוד חמוד ותמים, שכותב מכתבים לחבריו ומזמין אותם לחוויות מרתקות.

"בעידן שבו רבים חווים בדידות, אפילו ילדים, סראוקה הקיפוד מביא עמו חום, חברות ואהבה. הוא תמים וטוב לב, משקף ערכים שאנו מרגישים שלעיתים הולכים לאיבוד בעולמנו המודרני. דרך המכתבים וההרפתקאות של סראוקה, אנו מקווים להעניק לילדים תחושת שייכות, אמון בחברות ותקווה. סראוקה מייצג את הכוח של אופטימיות, נדיבות והיכולת לראות את הטוב בכל מצב – מסרים שאנו מרגישים שהם חשובים מאי פעם. אנו מחפשים תדיר דרכים לגוון ולעורר את סקרנות הילדים. המכתבים, האיורים, המדבקות, הגלויות והמזכרות שנשלחים הם תוצר של עבודה קשה, תוך הקפדה על מקוריות ואיכות ללא פשרות ובשיתוף יועצים פדגוגיים."

"סראוקה הקיפוד" מתאים לגילי 4-8, "ג׳קובלה הסנאית" מתאים לבני 6-9.
המכתבים נשלחים בתוך הארץ ואפשרי גם לחו"ל .
מחירים: מנוי חודשי -45 שקל, חצי שנתי -245 שקל, שנתי -439 שקל
פרטים נוספים באתר: www.srauka.co.il