היא כבר מזמן נחשבת לאופנתית, אך לעתים עלולה להוות נקודה רגישה אצל חלק מהגברים. אולם, כשיותר ויותר גברים מאמצים אותה ובוחרים בה עוד לפני שהיא בחרה בהם, אי אפשר שלא לדבר עליה, הקרחת. התקרחות היא תופעה נפוצה בקרב גברים רבים, גם ישראל אינה יוצאת דופן ואפילו נמצאת במיקום מכובד מאוד ברשימת המדינות "המתקרחות". 

התקרחות בקרב גברים בישראל היא תופעה נפוצה ומשמעותית המושפעת בעיקר מגורמים גנטיים והורמונליים, כאשר גם מתח, תזונה ואקלים עשויים לתרום לה. הנתונים מראים כי כבר בגיל צעיר מאוד, כרבע מהגברים הישראלים מתחילים לחוות סימני התקרחות לפני גיל 21. עם הגיל, השכיחות עולה משמעותית, כאשר כ-40% מהגברים בארץ חווים התקרחות משמעותית עד גיל 35, ועד גיל 50 הנתונים קופצים לכ-70% מהגברים. למעשה, מחצית מהגברים בישראל מגלים סימני התקרחות, שיעור הנחשב מהגבוהים בעולם. בהליכה קצרה ברחוב בארץ, כל גבר שני יציג סימנים כלשהם של דלילות שיער או קרחת.

עם הזמן עוד ועוד גברים בוחרים להפסיק להילחם בתופעה ולתלות תקווה בכל זקיק של שיער, כעת כשתורכיה מפנה אלינו גב, השתלות השיער הפכו לפחות נגישות עבור הגברים הישראלים. סיכוי גדול שבקרוב נראה אפילו יותר גברים שמאמצים את התספורת ובוחרים דווקא לחבק אותה ולהציג בגאווה את הקרחת שלהם. בניגוד למחשבה הרווחת, לתחזק קרחת יכול להיות סיפור לא כל כך פשוט, הנה רשימה של כל מה שצריך כדי להגיע למראה של קרחת מטופחת: 

מכונת גילוח 7Rx Series Ultimate XR1600  (צילום: שריג)
מכונת גילוח 7Rx Series Ultimate XR1600 (צילום: שריג)

מכונת גילוח לראש היא הכלי החשוב ביותר בארסנל הטיפוח של בעל קרחת. בניגוד למכונות גילוח רגילות, מכונות המיועדות לראש מעוצבות במיוחד כדי להתאים לקימורי הגולגולת ולהגיע לכל פינה. הן בעלות להבים עדינים יותר כדי למנוע גירוי וחתכים, ולרוב כוללות ראש גמיש המאפשר תנועה חלקה על פני העור. בבחירת מכונת גילוח לראש, יש להתחשב במספר גורמים כמו סוג הלהבים, זמן הסוללה, ואפשרות לשימוש רטוב ויבש. חשוב גם לבדוק את עלות החלפת הלהבים ותדירות ההחלפה הנדרשת. מכונת גילוח מומלצת היא ה-7Rx Series Ultimate XR1600 של רמינגטון, מכונת גילוח רוטורית נטענת עם 5 ראשי גילוח מסתובבים ולהבים כפולים לגילוח קרוב במיוחד. היא מצוידת במצב Turbo speed לגילוח מהיר ונוח,  30% יותר גמישות כך שהראשים מתאימים את עצמם לצורת הראש לגילוח קרוב ככל האפשר, טרימר ותא ניקוי נשלפים ועמידות במים. המכונה מאפשרת גילוח מלא של הראש בכמה דקות בודדות. כל אלו הופכים את המכשיר לאופציה מצוינת עבור בעלי קרחת המחפשים ביצועים גבוהים ונוחות שימוש. את מכונת הגילוח של רמינגטון ניתן למצוא אצל המשווקים המורשים של "שריג", היבואן הרשמי. 

קרם הגנה הוא פריט חיוני ביותר לבעלי קרחת כאשר העור בקרקפת חשוף ישירות לקרני השמש במהלך כל שעות האור. המצב הזה הופך את הקרקפת לאזור פגיע במיוחד לנזקי UV. שימוש תדיר ויומיומי בקרם הגנה הוא קריטי למניעת כוויות, הזדקנות מוקדמת של העור ומניעת סרטן העור. בבחירת קרם ההגנה מומלץ להקפיד על SPF  גבוה כדי להבטיח הגנה טובה מפני השמש. כמובן שתכשיר ההגנה אינו מקנה הגנה באופן מלא ולכן מומלץ לשהות כמה שפחות תחת קרני השמש הקופחת. טיפ חשוב, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו ישראל, להקפיד לחדש את קרם ההגנה בכל שעתיים ולמרוח ביסודיות כדי להבטיח את ההגנה שלו. 

מפתיע, אך למרות שאין שיער על הראש, שימוש בשמפו חשוב מאוד לשמירה על ניקיון העור בכדי לאזן את רמת השומן ולסלק חיידקים לא רצויים. לקרחת, מומלץ להשתמש בשמפו בעל חומרים טבעיים ועדינים בכדי למנוע גירוי של העור החשוף ורצוי לבחור בשמפו שלא מכיל בישום חזק בכדי למנוע גירוי מיותר של העור החשוף. 

בין אם אתם מתהדרים בקרחת חלקה או נמצאים בעיצומו של תהליך פרידה מהשיער, יש לזכור כי התקרחות היא תופעה טבעית ונפוצה. כיום המגמה השתנה לחלוטין מבעבר והתפיסה לקרחת היא חיובית בהרבה והיא נחשבת למושכת מאוד. העובדה שמפורסמים לוהטים רבים מתהדרים בקרחת רק תורמת לחיזוק חיובי. עם טכנולוגיות מתפתחות וחדשניות, שמירה על מראה ראש קירח, נקי ואסתטי הופך לפשוט יותר באמצעות שימוש במכונת גילוח מתאימה ונוחה לשימוש ובתכשירים חיוניים לבריאות העור.