ישנן דרכים רבות לתרום למען הקהילה ובאמצעות עיצוב של פריטים בסיסיים בסביבתנו, ניתן להנעים את הסביבה ולעשות קצת טוב לאחר ולעצמנו, גם במסגרת שעות העבודה. להלן מספר רעיונות להשראה:

במסגרת פעילות לקידום שבוע esg שציינו בחברת ICL,  עשרות מעובדי החברה התגייסו לטובת בניית פינות ישיבה מחומרים ממוחזרים עבור עמותות שונות. 
הצוותים השקיעו מאמץ רב בתכנון ועיצוב פינות הישיבה תוך התחשבות בצרכים של הגופים השונים אליהם היו מיועדות הפינות, דוגמת גובה הספסל, איכות ועמידות החומרים, הטבעה של משחקי חשיבה בשולחנות עצמם ועוד. כל זאת, תוך שימת דגש על חשיבות המיחזור והשימוש החוזר של החומרים. הספסלים והשולחנות שנבנו במהלך אותו שבוע, הגיעו למועדוניות, עמותות וארגונים בדרום בהם "בתים חמים" ומספר גינות קהילתיות באזורים בהם עובדי ICL מתנדבים באופן קבוע.

פינת ישיבה מחומרים ממוחזרים, ICL (צילום: יח''צ)
פינת ישיבה מחומרים ממוחזרים, ICL (צילום: יח''צ)
 

עובדי ישראכרט קיימו פעילות התנדבותית במסגרתה הרכיבו ועיצבו מגוון סקייטבורדים אותם תרמו לשימוש ילדי עמותת עלם. בין העיצובים ששילבו היו מדמויות מוכרות כמו סימפסונס ובאטמן ועד עיצובים שהם פרי דמיונם של העובדים עם שילוב מסרי תקווה בצל המלחמה "יחד ננצח" וסמלי מגן דוד.

סקייטבורד, ישראכרט  (צילום: יח''צ)
סקייטבורד, ישראכרט (צילום: יח''צ)

חטיבת התפעול באפלייד מטיריאלס יזמה לפני כשלוש שנים פרויקט התנדבות במסגרתו בכל רבעון מתקיימות מספר פעילויות בזמן שעות העבודה בהן המתנדבים והמתנדבות תורמים לקהילה ובמקביל זוכים להכיר את חבריהם לקבוצה באווירה משוחררת יותר, מחוץ לכותלי המשרד.
ההתנדבות מתבצעת בשיתוף עם עמותת One day כשהפוקוס הוא על שיפוץ מרכזים קהילתיים ובתי ספר של אוכלוסיות מוחלשות ונוער בסיכון. הצוותים של אפלייד בונים ריהוט גינה, פרגולות וספסלים, עושים טיח וצבע, יוצרים ציורי רצפה וקיר, מנכשים עשבים, עודרים, שותלים, מחדשים ויוצרים מרחב נעים יותר, סביבה בטוחה ללמידה התפתחות וצמיחה. במסגרת התוכנית, שופצו עד כה 23 מוסדות במסגרת כ-2500 שעות התנדבות.

שיפוץ מרכזים קהילתיים, אפלייד מטיריאלס (צילום: יח''צ)
שיפוץ מרכזים קהילתיים, אפלייד מטיריאלס (צילום: יח''צ)

מחלקת הרגולציה ומחלקת פיתוח הפרויקטים של אנלייט MENA בחרו להעביר את פעילות הגיבוש השנתית שלהן בסדנת אימפקט של פרויקט MOLET - פרויקט המשלב עיצוב וקיימות שבמסגרתו נעשה שימוש חוזר במשטחי העמסה מעץ לצורך בניית רהיטים. במסגרת הסדנה יצרו עובדי אנלייט ספסלים לפינות זולה, שנתרמו לקהילות של מפונים מהעוטף.

שימוש חוזר במשטחי העמסה, אנלייט  (צילום: יח''צ)
שימוש חוזר במשטחי העמסה, אנלייט (צילום: יח''צ)