אגוזים, שקדים ובוטנים – הם הנשנוש הטוב ביותר. על פי מחקרים הם מפחיתים את צריכת קלוריות היומית וגם הערך התזונתי שלהם מדהים. אבל רגע, כמה זה "חופן"?

כדאי לשים לב לעובדות הבאות: במחקר שפורסם בירחון המדעי לתזונה, בדקו מה קורה אם מבקשים מאנשים להחליף את נשנושי הביניים שלהם בבוטנים. על פי התוצאות, שינוי זה גרם לירידה בצריכת נשנושים לא בריאים אחרים ולחיסכון בקלוריות.

בוטנים  (צילום: אינגאימג')
בוטנים (צילום: אינגאימג')

בשקדים, אגוזים ובוטנים יש המון סידן, ברזל, אבץ ומגנזיום, יש בהם חלבונים איכותיים ושומנים מעולים לגוף וגם המון ויטמין E. הם נחשבים לנשנוש הכי בריא שיכול להיות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

באגוזים מסוגים שונים כמו גם בשקדים ובוטנים אינדקס גליקמי אפסי, מה שאומר שהם הנשנוש המועדף בזמן סוכרת וגם – מתאימים במידה הרבה ביותר אם יש נטייה לסוכרת.

אז כמה זה "חופן"?

אני רואה רישום צריכת מזון בקורסים אונליין שלי, ומשתתפות כותבות שלארוחת ביניים לקחו "חופן" אגוזים שונים. רק מה זה חופן? זה לא ממש מדוד, ה"חופן" הזה. הוא יכול להיות 50 גרם אגוזים (ואז יש שם 300 קלוריות, כמו שלושה כריכים מלחם קל עם גבינה), זה יכול להיות 70 גרם (כמו ארבע פיתות מיני עם פסטרמה), וזה יכול להיות אולי פחות ממה שאפשר.

המנה שצריך כנשנוש ביניים בזמן דיאטה היא 20 גרם ז"א, חופן = 20 גרם (מכל סוגי האגוזים, שקדים, בוטנים, קלויים או לא קלויים), ואז אפשר לאכול נשנוש כזה גם שלוש פעמים ביום בדיאטה בריאה לירידה במשקל.

האזינו: