ד"ר מאיה רוזמן מסבירה: כמה צריך לשתות ומה עושה מי שלא אוהב מים? בואו ננפץ כמה מיתוסים, בהמשך לפינה שהגשתי אתמול בערוץ 13 בתוכניתו של אלמוג בוקר: כמה מים צריך בימים חמים אלו? כל אחד צריך כמות שונה, וברור לכם שמי שנמצא בחוץ בחום צריך פי כמה מים מאשר מי שיושב במזגן.

אין אפשרות להגיד כמות נוזלים אחת שמתאימה לכולם בימים חמים אלו. על פי ארגון הבריאות העולמי, צריך בממוצע 2.7 ליטר ליום לנשים ו-3.4 ליטר בגברים, אבל זה רק ערך ממוצע. וגם לפי ארגון זה, כל הנוזלים שנכניס לגוף נספרים – כולל ירקות שמכילים 90% מים, כולל קפה (כן, אפשר לספור קפה) וגם כולל משקאות קלים מוגזים.

שתיית מים (צילום: אינגאימג)
שתיית מים (צילום: אינגאימג)

העניין הוא שהמשקאות המוגזים לא ממש בריאים – הם מכילים רשימה ארוכה של כימיקלים מזיקים וסוכר בכמות גבוהה שגורם למחלות, או הדיאט – רובם מכילים ממתיקים מסרטנים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אז מה עושה מי שלא אוהב מים? לדעתי סודה זה פתרון מעולה. בכל מקרה להגיד שצריך "עשר כוסות מים" זה ממש לא נכון. יש כאלו שזה יספיק להם ויש כאלו שזה אפילו לא חצי ממה שהם צריכים.

סודה (צילום: אינג אימג')
סודה (צילום: אינג אימג')

נכון שהסודה יותר חומצית מאשר המים עצמם, אבל אין לכך שום משמעות בריאותית. הסודה עדיין פחות חומצית מאשר מיץ פרי, ובלי קשר - החומציות מנוטרלת בקלות בקיבה. כולנו כבר יודעים שכוס מים לפני הארוחה תורמת לירידה בצריכת קלוריות, אבל - סודה נחשבת למשביעה אולי אפילו יותר, עקב הגזים.

כוס מים לפני הארוחה עוזרת לוויסות והפחתת צריכת הקלוריות באותה ארוחה וגם כוס סודה אפשרית בהחלט. אז אפשר להסיר חשש ולדעת שסודה אפשרית חופשי במשך היום, היא עדיפה על "זירו" ועל רוב המשקאות ה"קלים" האחרים.