הכנתי עבורכם דירוג של המאכלים הנפוצים ביותר שמכילים הרבה קלוריות וממה הכי צריך להיזהר - ואני לא מדברת על הערך הבריאותי שלהם שהוא מצוין. רק לשים לב מה הכי מרוכז בקלוריות, כי יש דברים עם 10 קלוריות ל-100 גרם כמו ירקות, ויש מזונות שיש בהם עד 900 קלוריות ל-100 גרם (הבדל משמעותי).

במקום הראשון: עם הכי הרבה קלוריות מכל המזונות שיש: שמן - בשמן יש 780-900 קלוריות ל-100 גרם. שימו לב למשהו חשוב חשוב – זה לא משנה באיזה שמן מדובר. שמן זית, שמן שומשום, שמן אבוקדו, שמן זרעי ענבים או שמן גזר, כולם מכילים את אותו הדבר בדיוק ולא משנה מה המקור שלהם.

השמן לסוגיו מכיל הכי הרבה קלוריות (צילום: אינג'אימג')
השמן לסוגיו מכיל הכי הרבה קלוריות (צילום: אינג'אימג')

50 קלוריות בכפית אחת קטנטנה וקטנה, ובערך 300 קלוריות בהזלפה של שמן מעל תבנית ירקות בתנור אם לא מודדים ומזליפים ישר מהבקבוק. שמן מזוכך לא בריא או שמן איכותי בכבישה קרה – אין הבדל בקלוריות, זה בדיוק אותו הדבר.

במקום השני: חמאה, מיונז וטחינה גולמית - בשלושת אלו יש כ-700 קלוריות ל-100 גרם. לא משנה איזה סוג של טחינה גולמית – מלאה או לא, מאתיופיה או ממקום אחר. כף טחינה גולמית מלאה תשקול כ-25 גרם ולכן יש בה כמעט 200 קלוריות.

מיונז (צילום: אינג'אימג')
מיונז (צילום: אינג'אימג')

במקום השלישי: כל האגוזים, השקדים והבוטנים מכל הסוגים. הם מכילים 550-650 קלוריות ל-100 גרם. לא משנה אם הם קלויים או טבעיים, באריזה סגורה או במשקל, גרוסים או שלמים. נשנוש הביניים שלנו אמור לעמוד על 120 קלוריות ולכן אפשר לאכול 20 גרם - שקול מדוד - של כל אחד מהם לא משנה איזה.

האזינו: