האם מספיק לאכול בננה אחת ביום? מגנזיום חשוב לנו לפעילות של האנזימים בגוף וגם להרפיית השרירים שלנו. בבננה אמנם יש מגנזיום, אבל פחות מ-10% ממה שצריך ליום.

גברים צריכים 420 מ"ג ליום, בעוד שנשים צריכות 340 מ"ג ליום ובבננה אחת ממוצעת 30 מ"ג. זו כמות יפה, אבל לא מספיקה. יש מזונות אחרים שמכילים יותר מגנזיום. למשל, במנה של 15 שקדים יש כ-45 מ"ג מגנזיום, בשלוש כפות שיבולת שועל יש כ-70 מ"ג מגנזיום, בכוס פולי סויה (אדממה) יש 100 מ"ג מגנזיום. אפילו בכפית אחת של קקאו יש תכולת המגנזיום דומה לזו שבבננה.

בננות (צילום: אינגאימג')
בננות (צילום: אינגאימג')

לגבי התוספים, במחקר שפורסם בירחון האמריקאי לתזונה קלינית בדקו את השפעת תוסף מגנזיום יומי על לחץ הדם באנשים עם טרום סוכרת. במחקר בדקו 543 מבוגרים עם טרום סוכרת, נתנו להם במשך חצי שנה תוסף מגנזיום, ואחר כך בדקו מה קורה איתם במשך עוד חצי שנה ללא תוספים. במחקר הראו שבזמן נטילת המגנזיום הייתה הפחתה מובהקת בלחץ הדם של המשתתפים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איך יודעים אם חסר מגנזיום?

אם יש לכם התכווצויות מאחורי הרגל (שריר התאומים) אחרי ספורט, או בלילה בזמן השינה, יש סיכוי שחסר לכם מגנזיום. מאחר והמים שלנו בארץ ברובם מותפלים, וגם החקלאות מושקית במים מותפלים, יתכן שחסר מגנזיום בתזונה גם אם נדמה לנו שאנחנו אוכלים את הדברים הנכונים.

בלי קשר למגנזיום, אפשר וכדאי לאכול בננה כל יום, זה פרי בריא מאוד, קל לעיכול, יש בו גם הרבה אשלגן שדרוש לוויסות לחץ הדם וגם אינדקס גליקמי נמוך, כלומר היא מתאימה גם אם יש נטייה לסוכרת.

האזינו: