האם מותר לשתות מים אחרי אבטיח? מאז שאני ילדה אני שומעת את המשפט הזה שאסור לשתות מים אחרי אבטיח. אז התשובה היא שאין שום בעיה. האבטיח עצמו מכיל מעל 90% מים אז אפשר להוסיף עוד מים. מי שאכל המון אבטיח ואין לו כבר מקום בבטן פשוט אל תשתו אחרי זה, חכו, אבל אין סיבה אחרת שהיא מדעית או בריאותית.

אם כבר דיברנו על נוזלים, כדאי לדעת: אחד היתרונות החשובים ביותר שלא ממש מדברים עליו: לאבטיח יש השפעה משתנת, הוא עוזר לנו להיפטר מעודפי נוזלים בגוף ומסייע להפחתת תחושת נפיחות. עוד בתקופתו, הרמב"ם המליץ על אבטיח למטרות אלו וגם לעיכול תקין, ועד היום האבטיח נחשב לאחד המזונות הבולטים בתחום משק הנוזלים בגוף.

אבטיח (צילום: אינגאימג')
אבטיח (צילום: אינגאימג')

בהזדמנות זו אני רוצה להזכיר לכם עוד כמה יתרונות של אבטיח:

באבטיח פחות קלוריות בהשוואה לפירות אחרים, כך שאפשר לאכול כמות גדולה יותר ממנו – מנת פרי של אבטיח היא שלוש כוסות של קוביות אבטיח (כ-300 גרם).

כדי לעכב את ספיגת הסוכר מן האבטיח אפשר לצרף אותו למזון אחר שמכיל שומן או חלבון, למשל הצירוף האהוב של אבטיח עם גבינה בולגרית – מושלם מבחינה זו.

האבטיח עשיר בסיבים תזונתיים, ולכן מנת אבטיח (שלוש כוסות) תשביע יותר מאשר שורה של שוקולד למשל, באותו מספר קלוריות.

האבטיח הוא אחד הפירות העשירים ביותר בליקופן – אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר שיש שנלחמים במחלות כולל סרטן, ואף עוזרים למניעת קטרקט.

אחוז המים הגבוה באבטיח גורם לכך שהוא יכול להיספר במסגרת צריכת הנוזלים היומית שלנו, עוזר להרוות את הגוף, מונע התייבשות וחשוב למראה הרענן של העור.

האזינו: