אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים בתהליך דיאטה (וגם בלי קשר) עושים – זה להישקל כל יום. חשוב לזכור שאין שום משמעות לשקילה יומית ואין בזה שום יתרון.

אני יודעת שזה הפך להרגל אצל רבים מאיתנו, שפשוט קמים ודבר ראשון עולים על המשקל, ממש ככה תוך כדי שפשוף עיניים או צחצוח שיניים, אבל אין לזה שום משמעות.

תפסיקו להישקל בכל יום (צילום: אינגאימג')
תפסיקו להישקל בכל יום (צילום: אינגאימג')

אני יודעת שיש גם הרבה אנשים שטוענים שזה שומר עליהם, אם רואים שעולים – אז שומרים יותר באותו יום. מצד שני, האם באמת אפשר לראות תוך יום אחד שעלינו במשקל? ממש לא. הגוף שלנו מכיל 70% נוזלים והם הגורם המשפיע על התנודות במשקל שלנו כשנשקלים כל יום.

נשים יודעות על צבירת נוזלים לפני מחזור חודשי, אחרים שמו לב שאם נשקלים לפני פעילות מעיים אז רואים למשל חצי קילו עד קילו יותר מאשר אחרי פעילות מעיים, ועוד משהו חשוב שכדאי לשים לב אליו: אכלתם סלט מאוחר בערב? זו טעות להישקל למחרת. אפשר לראות קילו יותר על המשקל, ולא כי עלינו קילו של שומן אלא כי הסלט עוד לא התעכל.

נפיחות מחמסין (הטבעות לוחצות לכם?) יכולה להשפיע על המשקל, עצירות או פעולת מעיים לא טובה יכולה להשפיע בצורה משמעותית, ובקיצור - תישקלו לכל היותר פעם בשבוע. לא צריך יותר מזה.

האזינו: