אכילת לילה או דילוג על ארוחת בוקר - עד כמה זה משפיע על המשקל שלנו? אלה המספרים המדויקים: החודש (אוגוסט 2024) פורסם מחקר חדש בגיליון אוגוסט של הירחון המדעי לתזונה קלינית, בו בדקו עד כמה שני דברים שלדעתם נחשבים להרגלי אכילה גרועים – משפיעים על המשקל.

הם בדקו את השפעת דילוג על ארוחת בוקר והשפעת אכילת לילה. מחקר אחד בוצע בקרב כמעט 50,000 אנשים במשך ארבע שנים בהם עקבו אחר המשקל שלהם. לפי התוצאות, אלו שהיו להם הרגלים כמו אכילת לילה ו/או דילוג על ארוחת הבוקר, עלו במשקל - שימו לב – בחצי קילו יותר לשנה, מאשר אלו שלא היו להם את הרגלי האכילה האלו.

אכילה בלילה משפיעה עלינו (צילום: אינג'אימג')
אכילה בלילה משפיעה עלינו (צילום: אינג'אימג')

כמובן שההמלצה שלהם היא לשפר הרגלי אכילה, אבל אני דווקא חשבתי לעצמי שאם הנזק בהתנהגות הזו הוא חצי קילו לשנה בלבד, אז אולי עדיף להתמקד באמת בתפריט בריא ולחלק אותו על פני שעות היום לפי מה שמסתדר לכם.

לעשות את זה לפחות כשלב ראשון בתהליך שיפור הבריאות והירידה במשקל, ורק בהמשך, אם רוצים, לטפל גם בהרגלים כמו אכילת הלילה או דילוג על הבוקר.

מדלגים על ארוחת בוקר? (צילום: אינג'אימג')
מדלגים על ארוחת בוקר? (צילום: אינג'אימג')

לירידה במשקל, יותר חשוב, זה כמה קלוריות צורכים במשך היום, מאשר מתי אוכלים אותן. לשיפור הבריאות לדעתי חשוב מה מכניסים לגוף יותר מאשר באיזו שעה, אבל כמובן שגם לשעה בסוף יש משמעות מבחינת סוכרת ומחלות אחרות.

האזינו: