טוב לדעת – מכירים את הארוחות המוכנות בקופסאות שימורים? זה ממילא לא מספיק כארוחה וממילא צריך להוסיף את זה לסלט, אז למה לא לקחת קופסה של חלבון בלבד? לא צריך שם את הפחמימה המיותרת.

לאחרונה אפשר לקנות קופסאות שימורים עם ארוחות מוכנות כביכול, של שימורי דגים כמו טונה או סלמון, עם תוספת לידם של אורז או עדשים וקינואה וכו'. שאלו אותי בקורס הדיאטה שלי בפייסבוק האם זה בסדר כארוחה? אז הנה התשובה:

פחית שימורים (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
פחית שימורים (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

מבחינת הערך התזונתי זה בסדר גמור, אבל – זו כמות קטנה בטירוף. מי שבע ממנה של 160 גרם? אפילו לא ילד בן שנה לדעתי. אז אם לוקחים את המנה שיש בקופסה ומוסיפים לה סלט ירקות, עדיף תמיד שזה יהיה רק החלבון – רק הטונה או רק הסלמון, כל שאר התוספות מיותרות.

חשוב להדגיש – בקופסאות השימורים אין חומר משמר. לא בטונה, לא בארוחות המוכנות, וגם לא בקטניות, מלפפונים, התירס או שאר הקופסאות. הן נשמרות לאורך שנים כי הן ארוזות בצורה סטרילית לחלוטין ללא צורך בחומר משמר.

קופסאות שימורים, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
קופסאות שימורים, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מהבחינה הזו יש להן עדיפות על ארוחות מוכנות אחרות, ובטח על אלו שמגיעות יבשות ואז צריך להוסיף להן מים, בהן יש לרוב תוספים מזיקים או כמות מלח עצומה, עם מעט מדי חלבון. לסיכום – אין בעיה עם זה, אבל גם מומלץ מאוד זה לא.

האזינו: