מאז פרש ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות, הקרב נפתח מחדש. נראה שקמלה האריס צוברת מומנטום חיובי, ולפחות לפי הסקרים, היא כבר נשיאת ארצות-הברית הבאה. אבל יש עוד כחודשיים וחצי כמעט עד לבחירות, וגם בסקרים דברים יכולים להשתנות. ומה בתוצאות האמת? הכוכבים עונים:

לימודי אסטרולוגיה למתקדמים ומתחילים>>>

המומנטום לא יהיה בקו לינארי רציף לאורך כל הדרך, וצפוי מאבק קשה. יהיו סקרים כאלה ואחרים, והרבה מהם בתוך טווח טעות הדגימה. למעשה, עד לרגע האחרון, לא באמת יהיה ברור מי נשיא ארה"ב הבא. יתכן שגם לא ברגע האחרון עצמו, ונאלץ לחכות לתוצאות האמת. כמו שאומרים אצלנו, נחכה ל"קולות הימאים"...

קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)
קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)

אם-כן צפוי מרוץ צמוד, אבל בסוף יש רק הכרעה אחת. אם בבחירות של לפני 4 שנים סיפרתי על מאבק שממשיך גם אחרי הגעת התוצאות, כיוון שדונלד טראמפ לא יקבל את הפסדו, ויהיו טענות לזיופים וכאוס, הפעם זה יהיה הרבה יותר קצר. בזמנו סיפרתי לכם על ניצחון ביידן, אבל על מעבר לא חלק של הנשיאות. בפועל זה הגיע עד למהומות בגבעת הקפיטול, בהם כמעט נרצח סגן הנשיא. אולי גם הפעם נצטרך לחכות מעט כדי לדעת בביטחון, גם אם נראה כיוון מסתמן. אך הפעם לא יהיה כזה מאבק, וזה לא ייקח הרבה מאד זמן. כלומר ברגע שיתבררו תוצאות האמת, יהיה מנצח ברור (ובכל-זאת תמצאו הפתעה גם בסיום המאמר).

עריכת תחזית בחירות נחשבת למסובכת מאד בכל שיטה, גם אצלנו באסטרולוגיה. אנחנו כחודשיים וחצי לפני הבחירות, ולפחות בשיטת הסקרים לחיזוי זו קמלה האריס שצפויה לזכות. אבל הכוכבים דווקא תומכים יותר בטראמפ. אם-כן, ניתן להעריך שסיכוייו גבוהים יותר, ודונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב הבא. ומה זה אומר לגבי ישראל?

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

ג'ו ביידן הוא כנראה הנשיא האמריקאי הציוני האחרון. בכל ההיסטוריה לא היה נשיא כזה שעשה כל-כך הרבה למען ישראל, וקיבלנו אותו בנקודה הכי קריטית לקיומנו. לראשונה אי-פעם נשלחו כוחות אמריקאים ממש להגן עלינו. בין אם האריס או טראמפ ייבחרו, הם כבר לא ימהרו לשלוח ספינות, משחתות, וכסף כמעט בלי הגבלה. אבל צריך לדעת שכל נשיא, איזה שלא יהיה, הוא בעל-ברית קרוב של ישראל. האריס פחות מחוברת לציונות כמו ביידן, וטראמפ מחזיק באג'נדה של אמריקה לפני הכל – America first. טראמפ שצפוי להיבחר, הוא איש עסקים שדואג קודם לאמריקה, וחושב שמלחמות רעות לכלכלה.

לכן טראמפ יעדיף לסיים סכסוכים רחוקים שנראים לו פחות נוגעים לו. האינטרס שלו עסקי אמריקאי צר, ולא ערכי אידיאולוגי. בין אם זאת אוקראינה, אירן, קוריאה, טייוואן, או ישראל, הוא ייקח צעד אחורה. זה אותו טראמפ שעזב את סוריה והשאיר אותה לפוטין, שנטש את הכורדים רק כי ארדואן ביקש ממנו. אז האם הוא יפקיר את ישראל?

קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

התשובה החד-משמעית היא לא! אמנם הוא לא ירוץ להילחם עבורנו, אבל הוא יישמר את הברית האסטרטגית, שהיא גדולה יותר מאדם מסוים, ושלובה דרך בעלי תפקידים רבים. והוא אף עשוי להיגרר לסכסוכים שונים בעולם בגלל האגו שלו. גם לא יפריע לו מה אנחנו עושים לפלסטינים, אם יש סיוע הומניטרי או לא. לא תהיה לו בעיה לתמוך בנו בכל מה שלא "עולה" לו. מעבר לכך, אמריקה תמיד תהיה בצד של ישראל, כיוון שמפות המדינות מראות זאת. כשעורכים מפת השוואה בין ישראל לארה"ב, רואים קשר חיובי וחזק שניתן לסמוך עליו. אז אולי נקבל פעם יותר תמיכה ופעם פחות, ואולי נשיא מסוים יותר ציוני ואחר פחות, אבל תמיד תהיה תמיכה ושת"פ.

ועוד מילה חשובה ומפתיעה לסיום. אם אתם מופתעים מתחזית הבחירות, אתם גם עשויים להיות מופתעים ממה שיקרה במהלך הקדנציה של טראמפ. נהוג לחשוב על ביידן כאדם זקן, אבל גם טראמפ לא צעיר, והוא עמוס בעיות משפטיות, פוליטיות, ויתכן בהחלט גם בריאותיות. לפיכך מי שהופך להיות דמות חשובה במיוחד, הוא סגן הנשיא שלו שיצבור הרבה כוח. אבל זה רק בהמשך, ועוד חזון למועד. כרגע נעסוק בבחירות עצמן, ותקבלו עדכון כמו תמיד גם בהמשך.

לתחזיות על המלחמה בישראל, לחץ כאן>>>