לסירוק השיער יש מספר יתרונות משמעותיים, ביניהם ניתן למנות את הפצת השמנים הטבעיים מהקרקפת לאורך השיער, התרת קשרים, גירוי זרימת הדם בקרקפת ותחושה מרגיעה. עם זאת, חשוב לשמור על ניקיון המברשת כדי להפיק את מלוא התועלת מפעולת הסירוק.

אנבל קינגסלי, טריקולוגית מוסמכת, שוחחה עם ה-The Mirror הבריטי והזהירה כי מברשת שיער שאינה נקייה עלולה לגרום לבעיות רבות. בין הסכנות במברשת מלוכלכת ניתן למצוא הצטברות של חיידקים, זיהום סביבתי, זיעה, שמנים ועור מת. הצטברות זו עלולה לגרום לשינוי ברמת ה-pH של השיער, דלקת בקרקפת, גירויים וקשקשים, ואף לגרום לשיער להתשמן מהר מהרגיל.

לא מנקים את מברשת השיער? (צילום: אינג'אימג')
לא מנקים את מברשת השיער? (צילום: אינג'אימג')

לפי המומחית, התדירות המומלצת לניקוי מברשת השיער היא כל 20 פעמים של שימוש במייבש שיער. חשוב לנקות את מברשת השיער באופן קבוע, בדומה לאופן שבו אנו מנקים מברשות איפור.

ניקול ז'אק, מומחית ניקיון פופולרית ברשתות החברתיות, ממליצה על שיטת ניקוי יעילה, כך לפי ה-The Mirror. ראשית, יש להסיר את השיער התקוע במברשת באמצעות מספריים. לאחר מכן, יש להשרות את המברשת בקערה עם מים חמים ושמפו עדין או סודה לשתייה למשך 20 דקות.

הקפידו לנקות את מבשרת השיער לעתים קרובות (צילום: אינג'אימג')
הקפידו לנקות את מבשרת השיער לעתים קרובות (צילום: אינג'אימג')

השלב הבא כולל ניקוי יסודי באמצעות מברשת שיניים נקייה, תוך שפשוף בין שורות הזיפים ומסביב לידית. לאחר הניקוי היסודי, יש לשטוף את המברשת במים חמים ולהניח לה להתייבש.

חשוב לזכור כי ניקוי קבוע של מברשת השיער הוא חלק חיוני בשמירה על היגיינת השיער והקרקפת. אימוץ הרגל זה יסייע לשמור על בריאות השיער ויפחית את הסיכון לבעיות אפשריות בעתיד. על ידי הקפדה על ניקיון המברשת, נוכל ליהנות מכל היתרונות שמציע הסירוק בלי לסכן את בריאות השיער והקרקפת.