דהייה היא חלק כמעט בלתי נמנע מחייהם של הבגדים השחורים, במיוחד אם מכבסים אותם הרבה במים חמים. אבל למרבה המזל, יש דרך למנוע זאת באמצעות שני מרכיבים בלבד שכנראה כבר יש לכם בבית.

מרי פאטר, המוכרת ברשת החברתית טיקטוק כ-"Madame Sweat", הפכה לוויראלית בזכות טיפים וטריקים לניקיון וטיפוח אישי. בסרטון, שצבר מעל 957 אלף צפיות, היא חשפה טריק "קל לביצוע כדי לשמור על צבעם של הבגדים השחורים".

@madamesweat Here's the #easiestway to avoid your #blackclothes from #fading #laundryhack ♬ Happy Upbeat Piano Jazz - Upbeat Piano

במקום לקנות חומרים יקרים, היא המליצה להשתמש בשני מוצרים "טבעיים" שכנראה כבר נמצאים אצלכם בארון המטבח. בסרטון היא אמרה: "כל מה שאתם צריכים זה שני דברים: חומץ או מלח. הוסיפו רבע כוס חומץ לתוף המכונה יחד עם חומר הכביסה. החומץ עוזר לקבע את הצבע. אפשרות אחרת היא להשתמש בחצי כוס מלח ישירות על הכביסה השחורה. וזכרו, טמפרטורת המים חשובה. כבסו את הבגדים השחורים במים קרים ובתוכנית כביסה קצרה".

נכון, זה נשמע הזוי, אבל חומץ יעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')
נכון, זה נשמע הזוי, אבל חומץ יעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')

"טיפ חשוב נוסף: לעולם אל תייבשו בגדים שחורים במייבש. השתמשו במתלה ייבוש וייבשו אותם בצל ולא בשמש. אם אין לכם חומץ לבן או מלח, תוכלו למצוא אותם בקלות בסופרמרקט הקרוב". גולשים רבים התלהבו מהטיפ ורצו לנסות אותו בעצמם. גולשת אחת הגיבה: "הצלת את חיי! תודה לך". ואחר הוסיף: "למה אני רואה את זה רק עכשיו?".