לכבס בגדים כמעט כולנו יודעים, אבל כמה מאיתנו עושים זאת נכון? מחקר של Dr. Beckmann שפורסם ב-The Sun מצא שקרוב למחצית (46%) מהבריטים טועים בפעולות הכביסה בגלל שהם לא יודעים מה משמעות סמלי הטיפול בבגדים.

לפחות שליש לא יודעים מה אמורים לשים בכל תא במגירת המכונה ורבע מתלבטים באיזו טמפרטורה לכבס. לפי המחקר, טעויות בכביסה עולות כ-6.8 מיליארד פאונד בשנה בבריטניה, בגלל בגדים שהתכווצו או נהרסו. בממוצע, כל בריטי "זורק" לפח בגדים בשווי 129 פאונד בשנה בגלל טעויות בכביסה.

קראו את הסמלים שעל תווית הבגד לפני הכביסה (צילום: אינג'אימג')
קראו את הסמלים שעל תווית הבגד לפני הכביסה (צילום: אינג'אימג')

מתברר שרבים לא יודעים מה משמעות הסמל של המשולש שמופיע על תוויות הבגדים. יש עד חמישה סמלים חשובים בכל תוויות בגד, אבל משמעות המשולש היא קריטית וכדאי לדעת מהי. חשוב לשים לב לסמלים האלה כדי לשמור על הבגדים ולמנוע התכווצות או דהייה.

סמל המשולש מגיע בארבע צורות שונות: משולש ריק, משולש עם מסומן באיקס, משולש שבתוכו האותיות CL, ומשולש עם שני קווים אלכסוניים מקבילים בתוכו. כל הסמלים האלה קשורים להלבנה. משולש ריק אומר שאפשר להלבין את הבגד ומשולש עם איקס אומר שאסור להלבין. משולש עם שני קווים אלכסוניים ועם CL בתוכו אומר שמותר להשתמש בחומר הלבנה שאינו כלור.

לסיכום, כדאי להשקיע רגע ולהבין את הסמלים שמופיעים על התווית של הבגדים שלכם. זה יעזור לכם לשמור על פרטי הלבוש האהובים עליכם למשך זמן רב יותר.