כולנו מכירים את תחושת התסכול, כאשר בגדים לבנים אהובים מאבדים מהלובן שלהם עם הזמן ומתחילים להיראות דהויים. הסיבה לכך נעוצה בחומרים מבהירים אופטיים שנוטים להתפוגג בכביסות.

אבל אל חשש - לא חייבים להיפרד מהחולצה הלבנה האהובה או מהסדינים הדהויים. יש דרך פשוטה וזולה להחזיר להם את הלובן הבוהק. משתמשת ויראלית בתחום הניקיון ברשת החברתית טיקטוק (@homeaglow_) חשפה את טריק הקסם שלה: כל מה שאתם צריכים זה אבקת סודה לשתייה - מוצר בסיסי שנמצא כמעט בכל מטבח.

@homeaglow_ The secret to keeping your white clothes bright this summer? Check out these top tips and hacks for the brightest whites. ✨ #cleaninghacks #cleaningtiktok #whiteclothes #laundrytips #homehacks #diycleaning #stainremoval #laundrytok #cleaningtips #cleanwithme #easyclean ♬ Sunny Day - Tundra Beats

לפי הסרטון שלה, כל שעליכם לעשות הוא למלא דלי גדול או גיגית במים רותחים ולהוסיף כמה כפות של אבקת סודה לשתייה. לאחר מכן, השרו את הבגדים הלבנים בתמיסה למשך 30 דקות עד שעה. כעת, פשוט כבסו את הפריטים כרגיל במכונת הכביסה.

לתוצאות מקסימליות, היא המליצה לייבש את הבגדים בשמש. קרני השמש פועלות כחומר הלבנה טבעי ומשיבים לבגדים את הברק. עבור כתמים עיקשים שנותרו, ניתן להשתמש בחצי לימון. סחטו את הלימון ישירות על הכתם והניחו את הבגד בשמש למשך שעתיים-שלוש. חומצת הלימון תעזור להסיר את הכתם.

כך תוכלו לשמור על הלובן של הבגדים הלבנים שלכם (צילום: אינג'אימג')
כך תוכלו לשמור על הלובן של הבגדים הלבנים שלכם (צילום: אינג'אימג')

חשוב לציין שמומלץ להימנע מחומרים מחמצנים חזקים כמו אקונומיקה, שעלולים לפגוע בהרכב הבד ולהפוך אותו לצהוב. במקום אקונומיקה, ניתן להשתמש בתכשיר ניקוי מיוחד כמו תרסיס להסרת כתמים המיועד להחזרת הלובן לבגדים. עם טיפים פשוטים אלו, תוכלו לשמור על הבגדים הלבנים שלכם זוהרים וחדשים לאורך זמן רב יותר.