החום הקיצוני בקיץ גורם לרבים מאיתנו להזיע בלי סוף, גם במהלך היום וגם בזמן השינה. מומחים חושפים כי הזעה לילית עלולה להפוך את הציפית של הכרית לכר מושלם לחיידקים - אפילו יותר מבאסלה.

ד"ר גארת' ניי, מוביל תוכנית למדעי הרפואה, אמר ל-Wales Online, שהציפיות שלנו עלולות להיות מלוכלכות יותר משירותים, אך מרגיע שמדובר בדרך כלל בחיידקים שמקורם בגופנו ולכן אינם מזיקים. עם זאת, הוא ממליץ להקפיד על החלפת מצעי המיטה פעם בשבוע כדי למנוע הצטברות חיידקים.

החליפו מצעים אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')
החליפו מצעים אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')

מחקרים הראו שציפיות שלא כובסו במשך שבוע הכילו כשלושה מיליון מושבות חיידקים לסנטימטר רבוע, מספר גבוה משמעותית מזה שנמצא על מושב שירותים. במהלך לילה אחד, בני אדם מדיפים בממוצע בין 500 ל-700 מיליליטר זיעה, כאשר לפחות 200 מיליליטר נספגים במצעים או בבגדים עמם אנו ישנים. בנוסף, גופנו משיר כ-500 מיליון תאי עור ביום, רובם בלילה, וכן מפריש הפרשות אחרות.

החליפו מצעים אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')
החליפו מצעים אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')

הזנחת החלפת מצעים עלולה להוביל להתפתחות פטריות וקרדית אבק הניזונים מתאי עור מתים, מה שעלול לגרום לאלרגיות ואסתמה. מחקר אחד מצא כי בכרית טיפוסית ניתן למצוא עד 16 מינים שונים של פטריות ומליוני נבגים.

מומחים ממליצים לא לסדר את המיטה מיד לאחר הקימה בקיץ, שכן הדבר עלול ליצור סביבה לחה המתאימה להתפתחות חיידקים. מומלץ להשתמש במצעים מכותנה או פשתן, ולהימנע ממצעים מבדים סינטטיים.