בעוד שרבים מאיתנו נהנים מהשמש הקופחת, מי שסובל ממנה בתוך הבית יכול להרגיש כמו עוף בסיר לחץ. הפתרון הקל ביותר הוא כמובן מאוורר או מזגן, מה שמייקר את חשבון החשמל. לכן, לוסי אסקיו, מומחית מחברת התריסים והווילונות "הילארי", הציעה כמה טיפים חכמים וזולים להתמודדות עם גל החום.

"מזג האוויר משתנה לעתים קרובות", הסבירה לוסי. "שלפעמים קשה לעקוב אחריו. וכשהחום מגיע, כולם רצים לקנות מאווררים והמדפים מתרוקנים. אבל אם אין לכם תקציב למאוורר, מזגן או לחשבון חשמל מנופח, הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם להתקרר".

הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם להתקרר (צילום: אינג'אימג')
הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם להתקרר (צילום: אינג'אימג')

סגרו תריסים או וילונות כדי לחסום את אור השמש

שמירה על הקור בבית היא קריטית במהלך גל חום. אם הבית שלכם חשוף לאור שמש ישיר, במיוחד אחר הצהריים, הטמפרטורות בחלל הבית יכולות לעלות במהירות. סגירת וילונות ותריסים תמנע מהשמש לחדור פנימה ותעזור לשמור על קור יחסי.

שתייה מרובה

חשוב לשתות הרבה מים במהלך גל חום. מלאו את המקרר בבקבוקי מים ושקלו להכין קוביות קרח למקרה שהטמפרטורה תגיע לשיאה אחר הצהריים. שמירה על לחות בגוף תמנע מכם להתייבש או לסבול מכאבי ראש.

מקלחות חמימות

הרבה אנשים חושבים שמקלחת קרה תסייע להם להתקרר, אבל למעשה מקלחת חמימה יעילה הרבה יותר. מקלחת חמימה (לא חמה) תחוש תחילה לא נעימה, אך מכיוון שמקלחת קרה גורמת לסגירת הנקבוביות, תתחילו להזיע מחום תוך כמה דקות כשהטמפרטורה הראשונית של הגוף משתחררת.

חושבים שמקלחת קרה תסייע לכם להתקרר? טעות (צילום: אינג'אימג')
חושבים שמקלחת קרה תסייע לכם להתקרר? טעות (צילום: אינג'אימג')

שתייה של תה או קפה

בעוד שמשקה קר נראה כמו הפתרון המושלם לצינון בגל החום, נטען כי משקאות חמים כמו תה או קפה דווקא מקררים את הגוף מהר יותר. הסיבה לכך היא שהמשקה החם מעלה את טמפרטורת הליבה, מה שגורם לדם לזרום לעור, גורם להזעה ולבסוף מקרר את הגוף.

הניחו את כפות הרגליים בגיגית מים קרים

אם חם לכם, נסו למלא קערה או גיגית במים קרים ולהניח בה את הידיים ורגליים. שאר הגוף יתקרר במהירות ולא תצטרכו לבזבז כסף על בריכת ילדים לגינה.