ניקוי התנור נחשב לאחת המטלות הקשות ביותר בניקיון הבית. הלכלוך והשומן המצטברים על דלת התנור ובתחתיתו יכולים להיות סיוט לניקוי אבל מנקה מקצועית חשפה טריק זול וקל שיגרום למוצר החשמל הכה שימושי לנצנץ.

זכוכית התנור נוטה להתלכלך לא רק משאריות שומן ומזון, אלא גם משאריות שרופות שנדבקות למשטח, מה שהופך את הניקוי למאתגר. ככל שתדחו את הסרת שאריות השומן מהזכוכית, כך העבודה תהיה קשה יותר. חשוב לנקות באופן קבוע כדי למנוע הצטברות של חיידקים שפוגעים בהיגיינה של פנים התנור.

כך תנקו את הרשתות של התנור מבלי להתאמץ (צילום: אינג'אימג')
כך תנקו את הרשתות של התנור מבלי להתאמץ (צילום: אינג'אימג')

איירין, מומחית בניקיון טבעי ומייסדת Lemons Lavender and Laundry, גילתה ל-Express שניקוי התנור לא אמור להיות משימה מרתיעה. כל מה שצריך זה מרכיב אחד שכנראה כבר יש לכם במטבח: אבקת סודה לשתייה. רמת ה-pH הגבוהה שלה יכולה לפרק חומרים חומציים כמו שומן או מזון שרוף. היא גם מאוד עדינה מאחר ולא מדובר בחומר כימי, כך שהיא יכולה להסיר בקלות שאריות לכלוך מבלי לשרוט את הזכוכית.

איירין הסבירה: "למרות שלוקח קצת יותר זמן ומאמץ לנקות עם אבקת סודה לשתייה מאשר להשתמש בחומר ניקוי לתנור, היא בהחלט עושה את העבודה - בלי כימיקלים מזיקים".

ניקיון התנור (צילום: אינגאימג')
ניקיון התנור (צילום: אינגאימג')

איך לנקות דלת זכוכית עם אבקת סודה לשתייה

כדי לנקות היטב את דלת התנור, כל מה שצריך זה אבקת סודה לשתייה, סקוץ' ספוג מעט במים שאינו שורט כדי להבטיח שלא תגרדו את זכוכית התנור. התחילו בפיזור נדיב של אבקת סודה לשתייה על הזכוכית, לאחר מכן לחצו את הסקוץ' ומרחו בעזרתו את אבקת הסודה לשתייה עד לקבלת משחה סמיכה.

"המטרה היא לכסות את כל דלת הזכוכית של התנור במשחת אבקת הסודה לשתייה. אם אין לכם מספיק משחה, פשוט הוסיפו עוד אבקת סודה לשתייה ומעט מים. אם המשחה סמיכה וגושית, הוסיפו עוד מים; אם היא דלילה מדי, הוסיפו עוד אבקה. תנו למשחה לשבת על דלת זכוכית התנור למשך 30-60 דקות. ללכלוך עיקש במיוחד, מומלץ להשרות למשך הלילה".

היא המשיכה: "לאחר ההשרייה, הרטיבו שוב את הסקוץ' והתחילו לשפשף אזור קטן - הלכלוך אמור לרדת בקלות. לאחר הסרת כל הלכלוך והסימנים השרופים, קחו ספוג לח כדי לנגב כל שאריות אבקת סודה שנותרה". היא סיכמה: "עכשיו הזכוכית אמורה להיות נוצצת כמו מראה".