היום מציינים ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי במטרה לעורר מודעות ולעודד שוויון זכויות לנשים. אין ספק שעברנו דרך ארוכה בקידום נשים בשוק העבודה ובהבנת החשיבות של עצמאות כלכלית, אך דרך ארוכה עוד לפנינו. גם עולם האופנה מצטרף למאבק החשוב ומנסה לעורר מודעות בדרך שהוא הכי טוב בו - הצגת קולקציות מיוחדות ופריטים שמציבים את המאבק הנשי בפרונט.
"מבנה הממשלה יסייע לנו, לשים לב לבן גביר": המסמך הסודי של סינוואר נחשף
"לחבק את נתניהו": האסטרטגיה של מחליפו של רונן צור במטה החטופים נחשפה
כמובן שלצד העיצובים הייחודיים, רשתות האופנה מנצלות את ההזדמנות ומציעות מגוון מבצעים, כי אי אפשר לעבור את יום האישה בלי להכניס כסף לקופה.
ובתוך כל הציניות הזאת יש נקודות אור ושיתופי פעולה מעניינים, כמו ההחלטה של רשת גולברי לשתף פעולה עם האומנית שירה ברזילי (קוקטית) שבמסגרתו יצרו יחד מהדורה מוגבלת בהשראת העצמתה של האישה הישראלית בחברה. הקולקציה כוללת ארבע חולצות טי, כשבכל אחת מהחולצות מוטבעת החותמת המזוהה עם שירה - דמויות של נשים עם שפתיים אדומות.
כחלק מהאירועים לציון יום האישה הבינלאומי, רשת פקטורי 54 אירחה בחנות בקניון רמת אביב את "הקול הנשי" - אירוע מיוחד עם ריטה ודנה ויס, שבו התקיים שיח על התקופה, שעוסק בהיבט הנשי על כל רבדיו. מאז תחילת המלחמה התגייסו השתיים ב"צו 8", האחת כאומנית והשנייה כעיתונאית, במטרה להשמיע את הקול הנשי שלעתים לא מושמע מספיק בעמדות קבלת ההחלטות, ועל מנת לסייע ולתרום לקהילה.
גם רשת Story, שידועה בשיתופי פעולה בדרך כלל בתחומים של קיימות ואיכות הסביבה, לא מתעלמת מיום האישה וחוברת לעמותת המכללהּ. העמותה מוכרת בעיקר מפעילותה למען יצירת הזדמנויות לנשים הנמצאות במעגל זנות ואלימות, על ידי הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי.
במסגרת שיתוף הפעולה הן יצרו שמונה חולצות טי המספרות את סיפורן של נשים פמיניסטיות, אקטיביסטיות ופורצות דרך לאורך ההיסטוריה, כמחווה לדרך שבה כל אחת תרמה לשינוי העולם. החולצות עוצבו על ידי דפנה בלוך - מעצבת גרפית, ארט־דירקטורית, מרצה בשנקר ושותפה במותג המצליח Lazy .Eye ppl, והן נושאות ציטוטים אייקוניים של אותן נשים, בהן מריאן רייט אדלמן, נינה סימון, סילביה ריברה ורונית אלקבץ.