בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז פרוץ מגפת הקורונה, אנו עדים לעלייה בפופולריות של בגדים נוחים ורב-תכליתיים. הדוגמה האחרונה לטרנד זה היא מכנסי ג'ינס-טרנינג, המשלבים את הנוחות של מכנסי טרנינג עם המראה של מכנסי ג'ינס.

המותג האמריקאי Rag & Bone הוא אחד החלוצים בתחום, עם קו ה-"Miramar" שלהם. מכנסי ה-"Sofie" מהקו, עם רגליים רחבות וכפתור אמיתי, הם הפריט הנחשק ביותר כרגע בארצות הברית. המותג מדווח שייצר השנה כמעט 200,000 יחידות מהקו, המורכב גם ממכנסיים קצרים, ז'קטים ועוד. 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎rag & bone‎‏ (@‏‎ragandbone‎‏)‎‏

הפופולריות של מכנסי הג'ינס-טרנינג נובעת בעיקר מהשילוב המנצח של נוחות ומראה מכובד. רבים לובשים אותם לטיסות, לעבודה ואפילו למשרדים תאגידיים. "אף אחד לא העיר שהם נראים כמו מכנסי טרנינג", מספרת מדי צ'אנג בת ה-24 מניו ג'רזי, שלבשה אותם למשרד. עם זאת, יש גם מי שמתנגדים לטרנד. עורכת הדין טארה ג'ונסון מקונטיקט טוענת שהם נראים מוזר בעיניה, ושהיא מעדיפה זוג ג'ינס אמיתי עם חולצה מכופתרת כדי להרגיש יותר יצרנית.

למרות הביקורת, נראה שמכנסי הג'ינס-טרנינג ממשיכים לצבור תאוצה. לפי קבוצת מחקר השוק Circana, אמנם שוק הג'ינס בארה"ב ירד בשנה האחרונה, אך יש נקודות אור עם צמיחה, בעיקר בסגנונות רחבים יותר כמו ה-"Sofie" של Rag & Bone. עם בוא הקיץ, נראה שהטירוף סביב מכנסי הג'ינס-טרנינג עובר למכנסיים קצרים מאותו החומר. לדברי ג'ני מקורמיק מ-Rag & Bone, המכנסיים הקצרים כמעט אזלו והחברה עובדת על ייצור זוגות נוספים.

בלוגרית האופנה רייצ'ל ספנסר (צילום: צילום עצמי)
בלוגרית האופנה רייצ'ל ספנסר (צילום: צילום עצמי)

האם מכנסי הג'ינס-טרנינג יגיעו גם לישראל? ימים יגידו. בינתיים, נראה שהם ממשיכים לכבוש את ארצות הברית ולהפוך לאחד מפריטי המפתח של עונות האביב והקיץ הקרובות.