בימים אלה נפתח במתחם "פסגות Spirit" השוכן ביקב פסגות, סטודיו לשמלות כלה וינטאג'. הסטודיו אוצר אוסף ייחודי של שמלות כלה משנות ה-20 ועד שנות ה-90 אשר לוקטו מרחבי העולם.  

הרעיון להקמת הסטודיו שמעניק למעשה לשמלות חיים מחודשים, נולד בעקבות סיפורי המלחמה העצובים שפוגשים את כולנו מידי יום. בעלי היקב החליטו בהחלטה אמיצה, להזמין נשים שחוו את כאב המלחמה באופן ישיר, כדי שיידגמנו את שמלות הכלה.

שמלת כלה וינטאג', בתמונה נויה חיים  (צילום: גלעד טל)
שמלת כלה וינטאג', בתמונה נויה חיים (צילום: גלעד טל)

האישה הראשונה שנבחרה להצטלם, היא נויה חיים, אחותו של יותם חיים הגיבור החטוף שנהרג בעזה. אליה מצטרפות אלמנות, אחיות שכולות, נשים שעשו מילואים ונשות מילואימניקים שנשארו לבד בחזית. "אנחנו מרגישים זכות גדולה לתת לכל הנשים הגיבורות האלה את התמונות היפיפיות שלהן בשמלות כלה, שיש בהן סמל של תקוה והמשך לחיים שאנחנו לא מוותרים עליהם כאן לרגע", אומרת נעמה ברג הבעלים של יקב פסגות.

לנעמה ברג, מבעלי הסטודיו, יש חולשה לוינטג' כבר שנים ארוכות. ברג היא ד"ר לאקולוגיה, חיה ונושמת שמירת טבע. כך שלצרוך וינטג' כחלק מתפיסת עולם מקיימת זה חלק ממנה. על הרעיון לפתיחת הסטודיו, היא מספרת: "הארון שלי הוא כולו כמעט יד שניה, ודברים מטורפים. שכבר אי אפשר כמעט למצוא היום. ובטח לא במחירים סבירים. חוץ מזה שוינטג' אמיתי תמיד נראה קצת שונה, העיצוב של פעם, פשוט לוקח. היום קשה למצוא דברים באיכות הזאת".

שמלת כלה וינטאג', בתמונה נויה חיים  (צילום: גלעד טל)
שמלת כלה וינטאג', בתמונה נויה חיים (צילום: גלעד טל)

בעקבות התשוקה למחזור, במהלך החצי שנה האחרונה כשהמלחמה תמיד רועמת ברקע, היא החלה ללקט שמלות כלה מאירופה וארצות הברית. בסופו של הליקוט היא אצרה למעלה מ-80 שמלות בגזרות שונות. השמלות, באורכים שונים, משלבות תחרות נדירות, אביזרים משלימים בהם כתרים וכובעים, חגורות, נעלי וינטאג', שאלים, ועוד. בין הפריטים הנדירים, שני שאלים בני למעלה מ-120 שנה, סרוגים ורקומים במחטים עדינות וחוטי זהב. 

בסטודיו מתבצעות התאמות לכלות שמגיעות.
מחירים החל מ-4,500 שקל. 
מתחם יקב פסגות שבבנימין. לקביעת פגישה אישית:052-4638649