תערוכת אופנה מיוחדת מבית היוצר של יזמים חברתיים, אוצרים ומעצבים ישראלים תפתח בקרוב שעריה בדיזנגוף סנטר לרגל חודש הגאווה. התערוכה, שתוצג בין התאריכים 9-21 ביוני, תנציח את זכרו של רס"ן שגיא גולן ז"ל ותציג בגדים וויזואליים עוצמתיים המשלבים אלמנטים צבאיים ודגלי גאווה.

סרן שגיא גולן ז''ל ובן זוגו עומר (צילום: מתוך פייסבוק)
סרן שגיא גולן ז''ל ובן זוגו עומר (צילום: מתוך פייסבוק)

יזמי הפרויקט, יואב מאיר וגילי סיוון, גייסו עשרה מעצבים ישראלים מובילים שיצרו עשרה אאוטפיטים מיוחדים המשלבים מדים, דגלי גאווה ופריטים אייקונים של מותג הנעליים הישראלי טבע נאות. התוצאה: עיצובים מרשימים המגלמים שילוב של משמעת, כוח, צבעוניות והכלה.  

"המיזוג של אלמנטים צבאיים וצבעי הגאווה מעביר מסר של סולידריות עם חיילי הקהילה הלהט"בית ומחויבות להגנה על זכויותיהם," מסבירים האוצרים. ״אנשים שלובשים עיצובים כאלה מגלמים גישה מודרנית של סמכות משולבת בקבלה והכלה. בחרנו להקדיש את התערוכה לזכרו של רס"ן שגיא גולן זכרו לברכה, מפקד צוות ביחידת הלוט"ר, שקפץ בשביעי באוקטובר, לקרבות שהתחוללו בקיבוץ בארי.״

גאווה במדים דיזנגוף סנטר. מעצב: נדב רוזנברג (צילום: ניר סקלמן)
גאווה במדים דיזנגוף סנטר. מעצב: נדב רוזנברג (צילום: ניר סקלמן)

התערוכה מוקדשת לזכרו של שגיא גולן ז"ל, שנפל בקרבות באוקטובר האחרון, שבוע לפני חתונתו עם בן זוגו עומר אוחנה. "במותו, שגיא עשה היסטוריה כאשר בעקבות המקרה הכנסת העבירה תיקון המכיר בבני זוגם של חיילים להט"בים שנפלו כאלמנים וכאלמנות לכל דבר."

דן פילץ, מנכ"ל דיזנגוף סנטר: "אנו גאים להיות בית חם ותומך לקהילות רבות ולקידום נושאים חשובים כמו זכויות להט"בים בישראל."

התערוכה תתקיים בין התאריכים 21-9 ביוני, בקומה 1- מתחם הגלריה של הדיזנגוף סנטר.