תובעים במילאנו חוקרים את שרשראות האספקה של כתריסר מותגי אופנה, לאחר שתאגיד LVMH הצרפתי נחשד בניצול עובדים - כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

נזכיר, כי אתמול בית המשפט באיטליה הציב תחת מעקב בית משפט את התאגיד LVMH, שבבעלותו מותג האופנה "דיור", בגין העסקה קבלנית של ייצור מוצרים על ידי חברות סיניות שמנצלות עובדים. בית המשפט הורה על שנת מעקב עבור חברת האופנה, כך לפי פסק הדין שנחשף עבור "רויטרס". עוד נאמר, כי החברה לא הפעילה את האמצעים המתאימים כדי לוודא את תנאי ההעסקה בפועל, או לבחון את היכולות הטכניות של החברות הקבלניות.

הבוס הגרוע בעולם? אילץ עובדים לאכול ג'וקים ולשתות שתן

מדובר בחברת האופנה השלישית שבית המשפט עוסק בעניינה, לאחר שקבוצת "ארמני" וחברת תיקים איטלקית נוספת, "אלווירו מרטיני", נחקרו בחשדות דומות בשנה שעברה.

ג'ורג'ו ארמני (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
ג'ורג'ו ארמני (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)

העונש ל"ארמני" לאחר שהואשמה בשכירת חברות סיניות שמנצלות עובדים כדי לייצר את מוצריה, היה להעביר לניהול המדינה את חברת החברות שנמצאות בקבוצתה - כך דיווחה "רויטרס" באפריל על פסק הדין של בית המשפט האיטלקי.

בית המשפט במילאנו הורה על הפקעת השליטה למשך שנה ב-Giorgio Armani Operations לאחר שמצא כי החברה הפקידה את ייצור תיקיה בידי שתי חברות שביצעו מיקור חוץ לעבודה לחברות סיניות שמשלמות לעובדיהן בין 2-3 יורו לשעה.