לקראת יום הלחות הבינלאומי שחל ב-23.6 החלטנו לדבר על חשיבותם של המים לקיום שלנו. לצד שתיית מים מרובה ושמירה על תזונה סיבית ובריאה, עלינו לתחזק את העור גם חיצונית באמצעות מים. ישנן שיטות בעולם הקוסמטיקה והטיפוח שיעזרו לנו לשמר את המים בעור באופן שיעכב משמעותית את התייבשות העור.

"עור מיובש הוא מצב עור, שיכול ללוות כל סוג עור החל מעור שמן מיובש, עור רגיש מיובש, עור אקנתי ומיובש ואפילו עור יבש ומיובש. התופעה תתבטא לרוב בתחושת אי נוחות בעור, קשקשת וגרד, עור מתוח בתחושה שלו, אפרפר וחסר ברק", אומרת ליאת פליסר הלפרט סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה, ומוסיפה - "לאחר תקופה שהעור במצב מיובש הוא הופך להיות רגיש ומגורה, אז הטיפול לשיפור העור כבר קשה יותר ועל כן מוטב לזהות את המצב קודם והתחיל לשקם בזמן". 

"בכל עונת מעבר, היובש בא לידי ביטוי על פני העור, אלא שהשנה, אל כל התסמינים הידועים של היובש, התווספה המלחמה שמוסיפה ממד של סטרס, שמקצין את הכל", מוסיפה ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור אסתטיקה ולייזר. 

מה הסיבות לעור מיובש? 

ישנן סיבות חיצוניות למצב עור מיובש, כמו שימוש מוגבר בסבונים ובדטרגנטים שונים, בפילינגים, או בתכשירים המכילים אלכוהול. גם כאשר העור חשוף לזיהומי אוויר ושמש תהיה לו נטייה להיות מיובש. גיל הוא פרמטר נוסף, ואכן לקראת גילאי 40 פוחת ייצור החומצה ההיאלורונית הטבעי של הגוף, מי ששומרת על איזון הלחות ושימור כמות המים והלחות בעור. 

הידעתם ? 

במהלך היום הגוף מאבד נוזלים ותפקידנו הוא להחזיר את הלחות באמצעות שתיית מים, אולם בתהליך השתייה, אספקת המים מגיעה לכל האיברים בגוף ורק בסוף לעור. כיוון שעור מיובש היא תופעה שכיחה, חשוב לדעת לזהות אותה בזמן ולדעת לטפל בה. 

מה נעשה ואיך נפתור ?

בתחושת היובש הראשונה, או כאשר עומדים מול המראה ומזהים אפרוריות ועייפות בעור, פנו לייעוץ מקצועי. ישנו סיכוי שתקבלו מרשם רפואי לתכשיר לאיזון הלחות בעור בהמלצת רופא. גם אצל הקוסמטיקאית תקבלו הכוונה לשימוש בתכשירי לחות מותאמים לעור שלכם. דעו להתאים לעור הפנים, השפתיים ועוד את השימוש בקרם לחות, שימו לב שברשימת הרכיבים יופיעו די בתחילת הרשימה גליצרין וחומצה היאלרונית. 

כמו כן, הפחיתו שימוש בסבונים ודטרגנטים. הוסיפו לשגרת הטיפול שימוש במסכות לחות, פעם עד פעמיים בשבוע ולמען בריאות הגוף והעור הפחתה והימנעות מעישון, הפחתה בשתיית קפאין, וריבוי צריכת מים ותזונה עתירת ירקות ופירות העשירים במים. כמו כן, מומלץ להקפיד פעם עד פעמיים בשנה על סדרה להחדרת לחות מקצועית במכון הקוסמטי תחת השגחה של קוסמטיקאית מוסמכת.

רוצים טיפול אינטנסיבי יותר? אלו טיפולי הלחות החדשניים שקיימים כיום בקליניקות:

BELOTERO REVIVE – הוא טיפול להחייאת העור המכיל חומצה היאלורונית בשילוב גליצרול - לשיפור איכות ומרקם העור, החדרת לחות מיטבית, טשטוש קמטוטים וצלקות בפנים תוך שיפור גמישות ומוצקות העור. זהו מוצר נוסף מסדרת חומרי המילוי BELOTERO, מהפופולריים והידועים בתעשיית האסתטיקה. החומרים הפעילים ב־BELOTERO REVIVE פועלים כטיפול מניעתי ומשמר לעור הפנים ולהחייאת העור, והתוצאות נשמרות לתקופה של כ־36 שבועות.  BELOTERO REVIVE מוזרק לעור באמצעות הזרקה שטחית לאזורים החשופים לשמש, כמו הפנים, הצוואר, המחשוף וגב היד, כך שהחומר מתאים לטיפול בנזקי הקיץ. העור הופך חלק, אחיד יותר, מוצק ורווי לחות. בעידן הנוכחי של אינסטגרם וטיק טוק, שבו נשים רוצות להיראות מוכנות לסלפי בכל רגע, BELOTERO REVIVE מסייע בהשגת מראה נטול פגמים וזוהר בכל תמונה.

Geneo Hydrate   (צילום: יח''צ)
Geneo Hydrate (צילום: יח''צ)

ג'נאו HYDRATE –  טיפול פנים באמצעות מכשיר הג'נאו המבוסס על קפסולת HYDRATE המבוססת על ספירולינה כחולה. ספירולינה מכילה חלבון איכותי וריכוזים גדולים של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו חיוניות. מחקרים הוכיחו השפעה מידית בהרגעת העור והענקת לחות מוגברת - לעור בריא וקורן. מטרת הטיפול: הידרציה לעור יבש ושמירת הלחות בעור. 

STYLAGE הידרומקס - זהו טיפול המורכב ממיקרו זריקות מרובות עמוקות יותר, או עמוקות פחות, בהתאם למצב התייבשות העור. מתאים לשימוש באזור הפנים, הצוואר, המחשוף וגב כף היד. משלב חומצה היאלורונית עם סורביטול, שהוא נוגד חמצון. שילוב זה משפר פלאים את מרקם העור על ידי הענקת לחות, גמישות וחיוניות.

מתעקשים לטפל בבית, התכשירים שיביאו לכם תוצאה יעילה ומהירה:

שימוש מבוקר בתכשירים בעלי פאזה מימית - המכילים חומצות המופקות מעולם החי והצומח - עוזרים לשיקום העור באמצעות הזנתו ברכיבים ובלחות. אלו חומצות אלפא הידרוקסיות, חומצות מעולם הפירות המתחברות לתכשירים במרקם ג'לי או קרמי מבוססי מים. החומצות הפופולאריות הן חומצה גליקולית, חומצה לקטית, חומצה מנדלית, חומצה טרטרית וחומצה ציטרית.
תכשירים המכילים חומצה גליקולית, הידועה ביכולותיה להסיר שכבת תאים מתים ואת הלכלוך שהם צוברים על העור, הם כאלה שייתרמו לטיפול יותר. 

דיילי גליקוליק קלינסר של דרמלוג'יקה - ג'ל הניקוי מכיל בנוסף, תערובת שמני קלנדולה וחוחובה שמטרתם לשמור ולהגן על שכבת ההגנה הטבעית של העור. מטרתו של התכשיר היא למעשה ניקוי פנים ללא סבון ודטרגנטים גסים, וללא פעולת הקצפה. אינו פוגם במעטה ההגנה הטבעי של העור ולא מייבש את העור. אינו מכיל חומרי ריח וצבע מלאכותיים ומתאים לכל סוגי העור. 

סדרת ניקוי וטיפוח נוספת, שנותנת תוצאות טובות, היא FACE IT של סופר פארם, שכוללת תרחיצי פנים לכל סוגי העור, מסירי איפור, מוס ניקוי, פילינג, מסכות הזנה ולחות. מוצרי FACE IT טבעוניים, ללא פראבנים ו-SLS- ועשירים ברכיבים כדוגמת תמציות תה ירוק, אלוורה, קמומיל ומינרלים מים המלח. 

FACE IT  (צילום: יח''צ)
FACE IT (צילום: יח''צ)

לחומצה היאלורונית בעולם הקוסמטיקה ישנן שתי מולקולות שונות; האחת שאינה חודרת את העור, אלא מתפקדת כספוג הסופח אליו כמות מים גדולה וגורמת לעור תחושה של ניפוח, מילוי ומראה חלק מקמטוטים (כך מאותה סיבה נוהגים להזריק חומצה היאלורונית לתוך הקמטים כדי למלא אותם). כאשר השנייה הינה קטנה וממוזערת, המצליחה לחדור את שכבות העור ולשפר את תחזוקת המים בו. בשגרת טיפול נכונה יש לצרוך את שני סוגי המולקולות. כמו סרום הסירקיולר של דרמלוג'יקה נועד להעניק לחות מידית ולהרוות עור מיובש, מספק לחות מתמשכת לאורך זמן של למעלה מעשר שעות, מחדש את רמות הלחות מבפנים ומונע אידוי.

סרום סירקולר דרמלוגיקה  (צילום: יח''צ)
סרום סירקולר דרמלוגיקה (צילום: יח''צ)

אם אתם מחפשים בוסט של לחות, למותג הטיפוח הניו יורקי Kiehl's יש קרם לחות אנטיאייג'ינג מסדרת הטיפוח "סופר מולטי קורקטיב". קרם הלחות במרקם ג'ל עוצמתי וקליל, נטול שומן, ומתמקד ב-7 סימני הזדקנות ניכרים לעין, לעור שמן ומעורב. הרכיבים העיקריים פועלים על מנת להעניק לקולגן תמיכה כפולה, לרבות ProxylaneGX, אדנוזין, אשר מחזק את הקולגן וקפריליול גליצין, אשר מתמקד בוויסות השומן עבור גימור נטול ברק.

קרם לחות אנטי-אייג'ינג של קיל'ס  (צילום: יח''צ)
קרם לחות אנטי-אייג'ינג של קיל'ס (צילום: יח''צ)