Sephora, השם שמרטיט את לבן של חובבות האיפור והטיפוח בכל העולם, הפכה מזמן ליותר מסתם רשת קוסמטיקה. היא מקדש של יופי, מגרש משחקים למתנסות ומכורות לאיפור, ומקור בלתי נדלה לחדשנות בתחום הביוטי. אבל מה באמת מסתתר מאחורי המראות המבריקות והמדפים העמוסים במוצרי יוקרה? לאחרונה, עובדת לשעבר ברשת החליטה לפתוח את קופסת פנדורה ולחשוף את הסודות הכמוסים ביותר של הענקית הבינלאומית. האם מדובר בנקמה אישית או אולי בקריאת השכמה לתעשייה כולה? הצצנו מאחורי הקלעים של אימפריית היופי הזו, והתוצאות עשויות להפתיע אתכן.

מה באמת קורה בחנויות?

לפי העובדת, שביקשה להישאר בעילום שם, תהליך הגיוס ברשת מתבסס בעיקר על מראה חיצוני. "הם רוצים שהעובדים יתאימו לתדמית המותג," היא מספרת. "זה לא מפתיע, אבל זה בהחלט מעלה שאלות על מדיניות ההעסקה."

ספורה (צילום: Scott Olson/Getty Images)
ספורה (צילום: Scott Olson/Getty Images)

טיפים לצרכנים חכמים

העובדת לשעבר חושפת כמה טיפים שכדאי לכל צרכן לדעת.

1. דוגמיות חינם: "אל תהססו לבקש דוגמיות. זו מדיניות החברה לתת כמה שמבקשים."
2. טסטרים: "שימו לב שהטסטרים בחנות הם למעשה מוצרים שהוחזרו על ידי לקוחות אחרים."
3. מבצעים סודיים: "יש דרכים לקבל הטבות משמעותיות, כמו גיפט קארד בשווי מאות דולרים, אם יודעים איפה לחפש."

שאלות אתיות

אחד הגילויים המטרידים ביותר נוגע למדיניות האבטחה בחנות. לטענת העובדת, במקום בו עבדה, זמזמי אבטחה הוצמדו בעיקר למוצרים המיועדים לבעלות גוון עור כהה. "זה מעלה שאלות קשות על אפליה ופרופיילינג," מציינת מומחית לאתיקה בתעשיית האופנה שהגיבה לחשיפה.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sephora‎‏ (@‏‎sephora‎‏)‎‏

האם זו רק קצה הקרחון?

חשיפה זו מעלה שאלות רבות על התנהלות רשתות הקוסמטיקה הגדולות. האם מדובר במקרה בודד או שזו תופעה רחבה יותר? מומחי תעשייה קוראים לבדיקה מעמיקה של הנהלים בכל הרשתות המובילות.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sephora‎‏ (@‏‎sephora‎‏)‎‏

ומה אומרים הצרכנים?

תגובות הגולשים לחשיפה היו מעורבות. רבים הביעו הפתעה וזעזוע, בעוד אחרים טענו שחלק מהמידע היה ידוע להם. "זה מחזק את הצורך בשקיפות גדולה יותר בתעשייה," אומרת לנו קוראת ותיקה. בעוד הרשת טרם הגיבה רשמית לטענות, ברור שהחשיפה הזו תשפיע על האופן בו צרכנים מתייחסים לחוויית הקנייה שלהם ברשתות קוסמטיקה גדולות. נמשיך לעקוב ולעדכן בכל התפתחות בנושא.