דמיינו לעצמכם פריט לבוש אחד שמשלב אלגנטיות קלאסית עם נוחות קיצית, מתאים לכל אירוע מחוף הים ועד למסיבת קוקטייל, ונראה מדהים על כל גוף. נשמע כמו חלום רחוק? לא עוד. הקיץ הזה, החצאית הלבנה הארוכה צפויה לכבוש את הרחובות, חנויות האופנה ורשתות החברתיות בסערה, והופכת לפריט החובה בכל ארון ישראלי.

אז מה לובשים כשהטמפרטורה מגיעה ל-32 מעלות והלחות ל-60% ביום קיץ לוהט? יותר ויותר נשים פונות לחצאיות לבנות, זורמות וארוכות, המזכירות תחתוניות מתקופת אדוארד והיפים משנות ה-70. "יש לי שלוש כאלה," אומרת סטפני בקוס, משפיענית אופנה בת 32 משיקגו, "וזה מרגיש כמו יותר מדי."

לכל קיץ יש את ה"פריט הלוהט" שלו - שמלה או חצאית טרנדית שמתאימה גם לחום. ב-2017 שמלה כחולה עם כתפיים חשופות כבשה את הכתר. חצאיות בהדפס מנומר מילאו את הארונות ב-2019 ואפילו זכו לחשבון אינסטגרם ייעודי שהוקדש לפופולריות שלהן.

בשנה שעברה, תמונות סטייל-רחוב של קייטי הולמס וטיילור סוויפט עזרו להצית את הטרנד של החצאית הלבנה. כעת, החצאית הלבנה הארוכה והמתנפנפת מתגבשת כפריט המרכזי של העונה הזו, עם מכירות שמזנקות לגבהים חדשים.

מרגרט קלבלנד, מנכ"לית ומייסדת-שותפה של מותג הביגוד לנשים Dôen, מספרת ל- The Wall Street Journal כי החברה צופה שמכירות חצאית ה׳סבסטיאן׳ הלבנה שלהם יהיו גבוהות פי שישה מאשתקד.

חצאיות מקסי בסגנון כפרי נכנסות ויוצאות מהאופנה מאז שנות ה-70 בערך, כאשר מותגים כמו Gunne Sax ו-Laura Ashley הפכו פופולריים עם סגנונות בעלי הדפסים עדינים. הטרנד צץ מחדש כשמלות פרייר בסוף שנות ה-2010, והגיע לשיאו בתחילת שנות ה-2020.

חצאית הסבסטיאן של DÔEN (צילום: אתר רשמי)
חצאית הסבסטיאן של DÔEN (צילום: אתר רשמי)

עם הפופולריות האחרונה של טרנדים היפר-נשיים כמו קוטג'קור וסגנון קוקט, חצאיות מקסי לבנות הפכו לפריטי מלתחה רב-תכליתיים. אך זה לא רק לחובבות הסגנון הכפרי: בדאון-טאון של ניו יורק, הסטייל הוא לשלב את החצאית המתוקה עם פריטים אדג'יים יותר. בטרנד TikTok מהקיץ שעבר, נשים חיקו בפרודיה תלבושות טיפוסיות שנראו בלואר איסט סייד של מנהטן על ידי שילוב החצאיות עם חולצות בייבי-טי, מגפי קאובוי ואוזניות. השנה, מותגים מהמרים שהטרנד יישאר איתנו.

@summerrachelwarren Replying to @Grace Cushing It was a little expensive but I know im going to keep it forever! #maxiskirt #styling #fashion ♬ lovers rock - via ❀

דגם ה׳סבסטיאן׳ במחיר 228 דולר פופולרי במיוחד - לדברי קלבלנד, החצאית אזלה מהמלאי שבע פעמים באתר של Dôen נכון ל-10 ביוני. חברת הביגוד, הידועה בפריטים רומנטיים וזורמים, הציגה את החצאית העשויה כותנה פופלין ותחרה בקיץ 2021 עם הזמנה של פחות מ-200 יחידות. למרות שהחצאית הופיעה במספר קמפיינים של החברה, קלבלנד אומרת שהיא לא משכה מכירות משמעותיות בהתחלה. זה השתנה בשנה שעברה. "זה הפך למשהו שלא הצלחנו להחזיק במלאי," אמרה קלבלנד. הזינוק בביקוש הוביל את המותג להציג שלושה צבעים חדשים - משבצות גינגהם, שחור ופסים כחול-לבן.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎D Ô E N‎‏ (@‏‎shopdoen‎‏)‎‏

ישנן חצאיות מקסי לבנות בכל טווחי המחירים. אפשר לקנות גרסה ב-1,590 דולר מהמותג האהוב על תעשיית האופנה The Row, או חיקוי ב-16 דולר מחברת האופנה המהירה Cider. ב-LoveShackFancy, שהוא מותג רומנטי דומה, המייסדת והמנהלת הקריאטיבית רבקה הזל כהן אמרה שחצאיות מידי ומקסי לבנות בהשראה וינטג' הן רבי מכר של המותג מזה זמן רב.

קלי הול, סמנכ"לית בכירה למרצ'נדייזינג גלובלי וויזואל למותגים האהובים על בני נוער Hollister ו-Gilly Hicks, אמרה ל- The Wall Street Journal, שהוליסטר הכפילה את מכירות המקסי הלבנות שלה משנה לשנה. 

בעוד השמלה הוויראלית וחצאית הדפס הנמר זכו לחשבונות אינסטגרם משלהן, החצאיות הלבנות הארוכות מונצחות בסרטוני TikTok בהם נלעגות קלות. בצילומים מהופעות הפולק-אינדי של נוח קאהן וליזי מקאלפין השנה, רואים הרבה נשים עם בגדים לבנים. הסצנות הונצחו בסרטוני TikTok ויראליים בחודש שעבר, כאשר חלק מהמגיבים כינו את המראה "בסיסי".

הבדיחות העיקו על אריקה דוויר, משפיענית בת 25 שראתה מספר אנשים לבושים בחצאיות כפריות במכירת ארון שאירחה הקיץ. אם נשים רבות במקרה לובשות גרסאות דומות של אותה תלבושת, היא אמרה, זה כנראה כי הן פשוט אוהבות איך זה נראה. "בעיניי, להיות 'בסיסית' הפך לנרדף ל'כמו נשים אחרות'," אמרה דוויר. "אני באופן אישי לא מתביישת להיות כזו."

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Pauline__dt‎‏ (@‏‎pauline__dt‎‏)‎‏

למרות שהביקוש לחצאיות לבנות הגיע מוקדם השנה, מותגים צופים שהגל יישבר לפני עונת חזרה לבית הספר.

אנחנו מאמינים, כי החצאית הלבנה הארוכה אינה רק טרנד חולף, אלא השקעה חכמה במלתחת הקיץ שלכן. עם הגמישות הסגנונית שלה, ההתאמה למזג האוויר הישראלי, והיכולת להתאים לכל אירוע, היא מבטיחה להיות הפריט שתמצאו את עצמכן לובשות שוב ושוב. בין אם תבחרו בגרסה יוקרתית או תמצאו מציאה במחיר נוח, זכרו - הקיץ הזה, לבן הוא השחור החדש. אז צאו לרחובות, הפגינו ביטחון, והרגישו חלק מהטרנד החם ביותר של 2024. כי בסופו של דבר, הסטייל האמיתי הוא להרגיש נוח ובטוח במה שאת לובשת.