השוק העירוני של נתניה עובר בשנים האחרונות מהפך קולינרי וכעת מצטרף אליו  מרחב בילוי אורבני חדש. 

בתחילת השבוע נחנך בתוך השוק מתחם "חצר השוק". המתחם ממוקם בלב השוק, תחת כיפת השמיים, באזור אשר כונה בעבר "שוק העופות", כשהוא משמר את הקסם המחוספס של השוק על קירותיו הצבעוניים.

הכניסה לחצר השוק היא מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק. במשך חודשים רבים נבנו התשתיות הנחוצות במטרה להפוך את האזור הוותיק למתחם תיירותי, כחלק מפרויקט נרחב בשיתוף גורמים רבים בהם משרד התיירות ומשרד השיכון, לחידוש כולל של השוק הישן בנתניה - שמתעתד לשמור על אופי השוק כמתחם תוסס, שמח וערב לחיך. 

מתחם ״חצר השוק״  (צילום: באדיבות עיריית נתניה)
מתחם ״חצר השוק״ (צילום: באדיבות עיריית נתניה)

מתחם "חצר השוק נתניה" מורכב משני אזורים:

בר הקופסה – הבר השכונתי החדש בלב השוק (הנקרא על שם אצטדיון המיתולוגי של נתניה שהיה בהמשך הרחוב) הבנוי מ-7 באסטות שחוברו למתחם אחד, בר יין וקוקטיילים ומטבח כשר עם אווירה תוססת.

טריבונה - מקום בילוי ואירועים בחלקה העליון של "חצר השוק", חצר טראק קלאב עם אמנות רחוב, במה להופעות ואופציות לאירועים פרטיים. הטריבונה מחולקת לשני אזורי ישיבה מוגדרים עם תפריטים שונים וכשרים: הטריבונה הדרומית מגישה תפריט שף חלבי והטריבונה הצפונית מגישה תפריט שף בשרי. 

עיריית נתניה רואה בשוק מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ, בתוך כך, פועלת העירייה במסגרת תכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק ובו השוק העירוני. עד כה הושקעו במתחם כ-7 מיליון שקל, ובהמשך יושקעו עוד כ-20 מיליון שקל. 

שעות פעילות "חצר השוק":

ימי רביעי וחמישי בערב פתוח לקהל הרחב. 
ימי שישי בצהריים – קבלת שבת, עד שעה לפני כניסת שבת, פתוח לקהל הרחב.
מוצ"ש – כשעה לאחר צאת השבת, פתוח לקהל הרחב.
בימים ראשון-שלישי המקום הופך לחלל אירועים המגיש אוכל ובר שתייה מגוונים וכשרים.