פריז לא הייתה מעולם נוצצת יותר. בעוד העולם כולו מתכונן לפתיחת אולימפיאדת 2024, נדמה שכוכבי הוליווד וצמרת עולם האופנה החליטו להפוך את האירוע למסלול אופנה ענק. החל מהאירוע המקדים בקרן לואי ויטון ועד לטקס הפתיחה הרשמי לאורך נהר הסן, ראינו תצוגת אופנה מרהיבה שלא הייתה מביישת את שבוע האופנה בפריז.

העורכת הראשית של ווג אנה ווינטור והבמאי, הכותב והמפיק האוסטרלי באז לוהרמן (צילום: JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)
העורכת הראשית של ווג אנה ווינטור והבמאי, הכותב והמפיק האוסטרלי באז לוהרמן (צילום: JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)

באירוע המקדים, שהתקיים יום לפני טקס הפתיחה הרשמי, הכוכבים הגדולים של הוליווד הפגינו סטייל בלתי נשכח. זאנדיה משכה את כל המבטים בשמלת סליפ שחורה אלגנטית שגרמה לפפראצי להשתולל. הזמרת הספרדייה רוזליה אימצה את טרנד השקיפות בשמלת מקסי תחרה מבית דיור, בעוד ששרליז ת'רון בחרה בפשטות אלגנטית עם שמלה לבנה א-סימטרית. סרינה ויליאמס הפגינה עוצמה נשית בחליפה שחורה בת שלושה חלקים, מוכיחה שאופנת גברים יכולה להיראות מדהים גם על נשים.

הגברים לא נשארו מאחור באירוע המקדים. ג'רמי אלן וייט ועומאר סי בחרו בקלאסיקה מנצחת עם חליפות מחויטות שהוכיחו שלפעמים, פשוט זה הכי יפה. לברון ג'יימס הפתיע עם מראה קז'ואל-קול בלוק ג'ינס של לואי ויטון, מציג את הצד היותר משוחרר של האופנה הגבוהה. וכמובן, אי אפשר היה להתעלם מסנופ דוג, שגנב את ההצגה בחליפה מטאלית מוזהבת, מזכיר לכולנו שלפעמים, יותר זה יותר.

אבל זה היה רק החימום. בטקס הפתיחה הרשמי, שהתקיים לאורך נהר הסן, ראינו את הכוכבים מעלים את רמת המשחק עוד יותר. אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו, כוכבות הסרט הקרב "Wicked", הגיעו בלוקים שהתכתבו עם הדמויות שלהן בסרט. גרנדה לבשה שמלה ורודה בהירה מבית תום בראון, המזכירה את דמותה של גלינדה, בעוד אריבו בחרה בשמלה ירוקה מבית לואי ויטון, בהשראת אלפבה. זו הייתה תזכורת מרעננת לכוחה של אופנה לספר סיפור ולהעביר מסר, גם מחוץ למסך הקולנוע.

אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)

אמה צ'מברליין הפתיעה את כולם עם לוק ראלף לורן מקולקציית אביב 2008 של המותג. בבחירה זו, צ'מברליין לא רק הוכיחה שאופנה טובה היא נצחית, אלא גם הדגישה את המגמה הגוברת של אופנה בת-קיימא ומחזור פריטים ישנים. נינה דוברב גם היא בחרה בראלף לורן, עם ז'קט בומבר מרשים, חולצה לבנה ומכנסיים קצרים באורך ברך, מציגה לוק ספורטיבי אלגנטי שהתאים בצורה מושלמת לאווירת האולימפיאדה.

אמה צ'מברליין  (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
אמה צ'מברליין (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)

מהבחירות האופנתיות של הכוכבים, אפשר לזהות כמה טרנדים מובילים. ראשית, נראה שהאלגנטיות הקלאסית עדיין שולטת, אבל עם טוויסט מודרני - בין אם זה בגזרה לא שגרתית או בשילוב של אלמנטים מפתיעים. שנית, השקיפויות והתחרות העדינות ממשיכות להיות פופולריות, מוסיפות נגיעה של תחכום וסקסיות מרומזת. הצבעוניות הנועזת לצד שחור-לבן קלאסי מראה שיש מקום לכל הטעמים, וחליפות מחויטות לנשים וגברים כאחד מדגישות את הטשטוש המתמשך של גבולות המגדר באופנה.

נינה דוברב (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
נינה דוברב (צילום: Matthew Stockman/Getty Images)

אבל אולי הטרנד המעניין ביותר שראינו הוא המחוות האופנתיות לתפקידים או דמויות. זה מראה כיצד אופנה יכולה להיות כלי ביטוי עוצמתי, המשקף לא רק את האישיות של הלובש, אלא גם את עבודתו או את הדמות שהוא מגלם.

האם הבחירות האופנתיות של הכוכבים מרמזות על הטרנדים שנראה בהמשך האולימפיאדה ובעולם האופנה בכלל? רק הזמן יגיד. אבל דבר אחד בטוח - אם האירועים הללו הם סימן לבאות, אנחנו צפויים לראות אולימפיאדה שהיא לא פחות חגיגה של אופנה מאשר של ספורט.

ג׳ון לג׳נד ומשפחתו (צילום: JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)
ג׳ון לג׳נד ומשפחתו (צילום: JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)

אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי כל הלוקים המרהיבים ולהתרגש לקראת ההופעות האופנתיות הבאות שמצפות לנו במהלך המשחקים האולימפיים. האם נראה ספורטאים מאמצים טרנדים מהשטיח האדום? האם המעצבים יושפעו מהאווירה הספורטיבית בעיצוביהם העתידיים?

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים בזמן אמת על כל הלוקים המרהיבים והטרנדים המפתיעים מאולימפיאדת פריז 2024!