זאק אפרון, הכוכב שהפך מנער החלומות החמוד ב"היי סקול מיוזיקל" לגבר שרירי ושנוי במחלוקת, שוב מככב בכותרות - הפעם בגלל אשפוז מסתורי באיביזה. מסתבר שמאחורי החיוך המושלם והשרירים המפוסלים מסתתר סיפור מורכב של התמודדויות, שינויים דרמטיים ושמועות עיקשות. בואו נצלול לעומק הסאגה של אפרון.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Zac Efron‎‏ (@‏‎zacefron‎‏)‎‏

עבור רבים מאיתנו, כולל אותי, זאק אפרון היה התגלמות החלום האמריקאי - הגבר המושלם שקיים רק באגדות של דיסני. כשצפיתי ב"היי סקול מיוזיקל" בפעם הראשונה, הייתי בטוחה שמצאתי את האיש האידיאלי: יפה תואר, מוכשר, עם חיוך שובה לב וקול של מלאך. אפרון היה הפנטזיה של כל נערה מתבגרת, וגם של לא מעט מבוגרים. אבל כמו שהמציאות מלמדת אותנו שוב ושוב, מאחורי הפסאדה המושלמת מסתתר לעיתים קרובות סיפור הרבה יותר מורכב ואנושי.

הכוכב ההוליוודי שכבש את העולם כטרוי בולטון הצהיר כי הוא "מאושר ובריא" לאחר אשפוז בסוף השבוע. אך נראה שזו רק הפסגה של הר הקרחון בסדרת אירועים מטרידים שמלווים את הקריירה שלו מאז עלייתו לתהילה ב-2006.

האירוע האחרון התרחש באי המסיבות איביזה, כשאפרון צלל לעומק בריכה בווילה יוקרתית. מקורות דיווחו כי הוא שאף "כמות גדולה של מים לריאות" לאחר שפגע בתחתית הבריכה כך לפי מגזין הבריטי ה״דיילי מייל״. אפרון הראה "סימני מצוקה" והיה "מעורפל לרגע", מה שהוביל את צוות האבטחה לחלץ אותו במהירות.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Zac Efron‎‏ (@‏‎zacefron‎‏)‎‏

אך זו לא הפעם הראשונה שאפרון מתמודד עם אירוע מסכן חיים. לפני 11 שנים, הוא חווה תאונה ביתית מזעזעת כשהחליק בשלולית מים בעודו רץ בגרביים בביתו. הוא התנגש במזרקת גרניט, ועצם הסנטר שלו הייתה "תלויה מחוץ לפנים". בראיון ל-Entertainment Tonight, אפרון סיפר: "זה היה מצחיק. זה היה נוראי. כמעט מתתי, אבל אנחנו בסדר."

מאז אותה תאונה, מראהו של אפרון השתנה באופן דרמטי, מה שהוביל לגל של ספקולציות לגבי ניתוחים פלסטיים. אפרון הכחיש בתוקף שעבר ניתוחים כלשהם, וטען שהשינוי נובע מהפיצוי של שרירי הלעיסה שלו בעקבות הפציעה. הוא אפילו טען שלא ידע שהשינוי במראהו הפך לוויראלי ברשתות החברתיות עד שאמו סיפרה לו על השמועות.

זאק אפרון (צילום: Joe Scarnici/Getty Images for AT&T)
זאק אפרון (צילום: Joe Scarnici/Getty Images for AT&T)

למרות הסבריו, השמועות ממשיכות לרדוף אותו. בסרטו האחרון, "A Family Affair", בו הוא מככב לצד ניקול קידמן וג'ואי קינג, צופים רבים ציינו את השינוי הדרמטי במראהו. פניו נראות רחבות יותר ומוצקות, מה שהוביל לגל חדש של ספקולציות ברשתות החברתיות.

בדצמבר 2023, אפרון שוב עורר שמועות כשהופיע ב-The Today Show עם משקפי שמש כהים, כדי לקדם את סרטו "The Iron Claw". למרות שחלק מהמעריצים ראו בכך עוד הוכחה לניתוח פלסטי, אפרון התעקש שסבל מזיהום בעין.

מעבר לשינויים החיצוניים, אפרון נאלץ להתמודד גם עם אתגרים נפשיים משמעותיים. ב-2013 הוא נכנס לשיקום, וחשף בראיון כיצד התהילה גרמה לו לאבד שליטה. הוא תיאר כיצד החל להשתמש באלכוהול כ"שמן חברתי" כדי להתמודד עם הלחץ התמידי של החיים בזרקורים. "זה הגיע לנקודה שבה דאגתי פחות לעבודה וחיכיתי יותר לסוף השבוע, שבו לא יכולתי לחכות לצאת ולהשתחרר," כך הוא סיפר לפי ה׳דיילי מייל׳.

זאק אפרון (צילום: Brendon Thorne/Getty Images for Paramount Pictures)
זאק אפרון (צילום: Brendon Thorne/Getty Images for Paramount Pictures)

גם כשניסה להתמקד בבריאותו הפיזית, אפרון מצא את עצמו במאבק נפשי. הוא חשף כי נכנס לדיכאון עמוק וסבל מנדודי שינה בזמן האימונים לסרט "ביייווטש" ב-2017. אפרון סיפר שלקח לאסיקס, תרופה משתנת, כדי להשיג את המראה השרירי בסרט, מה שבסופו של דבר השפיע לרעה על בריאותו הנפשית. "התחלתי לפתח נדודי שינה ונכנסתי לדיכאון די קשה, לתקופה ארוכה," הוא שיתף. "משהו בחוויה הזו שרף אותי."

למרות כל האתגרים, אפרון ממשיך להיאבק ולהתמודד. בסוף השבוע האחרון, הוא פרסם תמונה שלו מתאמן באינסטגרם, והבטיח למעריציו כי הוא "מאושר ובריא." 

זאק אפרון (צילום:  Emma McIntyre/Getty Images)
זאק אפרון (צילום: Emma McIntyre/Getty Images)

הסאגה של זאק אפרון מדגימה את המחיר הכבד שגובה התהילה, ואת המאבק המתמשך של כוכבים צעירים להתמודד עם הלחץ, הציפיות והביקורת הבלתי פוסקת. אולי זה מזכיר לכולנו שגם מאחורי החיים הנוצצים ביותר, יש סיפור אנושי ופגיע. ואולי דווקא בכך, זאק אפרון הוא יותר "נסיך דיסני" מכפי שחשבנו - לא בגלל השלמות שלו, אלא בגלל היכולת שלו לצמוח ולהתפתח מול עינינו. האם אפרון יצליח סוף סוף למצוא את האיזון והשלווה שהוא כל כך זקוק להם? רק הזמן יגיד. בינתיים, אנחנו ממשיכים לעקוב בדאגה ובסקרנות אחרי מסעו המורכב של אחד הכוכבים המסקרנים בהוליווד.
 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Zac Efron‎‏ (@‏‎zacefron‎‏)‎‏

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Zac Efron‎‏ (@‏‎zacefron‎‏)‎‏

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Zac Efron‎‏ (@‏‎zacefron‎‏)‎‏