דולצ'ה וגבאנה, בית האופנה האיטלקי המפורסם, מעורר סערה בעולם האופנה והחיות עם השקת "פפה" - בושם יוקרתי המיועד לכלבים. עם תג מחיר של 450 שקל לבקבוק, המוצר החדש מעלה שאלות נוקבות: האם זו התפתחות טבעית בעולם אופנת חיות המחמד היוקרתית, או שמא זהו צעד הרחק מדי? בעוד שחובבי אופנה נלהבים, וטרינרים ובעלי כלבים מביעים דאגה. האם הכלב שלכם באמת זקוק לניחוח איטלקי יוקרתי?

עולם האופנה רועש וגועש בימים אלה, והפעם הסיבה אינה שמלה מרהיבה או תיק יד יוקרתי, אלא דווקא מוצר המיועד לחברינו הארבע-רגליים. דולצ'ה וגבאנה, בית האופנה האיטלקי הנחשב, הפתיע את כולם עם השקת "פפה" - בושם ייחודי לכלבים הנושא תג מחיר מפתיע של 99 אירו (כ-450 שקל) לבקבוק של 100 מ"ל.

הבושם, שנקרא על שם הפודל של דומניקו דולצ'ה, מיוצר ללא אלכוהול ומאושר לשימוש בבעלי חיים. החברה טוענת כי המוצר עבר תהליך אישור קפדני ועומד בסטנדרטים גבוהים של בטיחות, בדומה למוצרי קוסמטיקה המיועדים לבני אדם. לדברי דולצ'ה וגבאנה, כל בעלי הכלבים שהתנסו במוצר מדווחים כי הניחוח "עדין ומתקבל היטב על ידי חיות המחמד שלהם".

אולם, לא כולם משוכנעים שבישום כלבים הוא רעיון טוב. וטרינרים רבים מביעים דאגה לגבי ההשפעה האפשרית של הבושם על חוש הריח המפותח של הכלבים. ד"ר פדריקו קוצ'יה, וטרינר מרומא, מסביר: "כלבים מזהים את עצמם ואת סביבתם באמצעות ריחות. שינוי הריח הטבעי שלהם עלול לבלבל אותם ולהפריע לתקשורת הטבעית שלהם."

יתרה מזאת, קיים חשש שהשימוש בבשמים עלול להסתיר ריחות שעשויים להיות סימן למחלות. "ריח יכול להיות סימן חשוב למצבים רפואיים שונים," אומר ד"ר קוצ'יה ל-'CBS news'. "כיסוי ריחות טבעיים עלול להקשות על זיהוי בעיות בריאותיות בשלב מוקדם."

למרות הביקורת, שוק הבשמים לחיות מחמד נמצא בצמיחה מתמדת. על פי מחקר של Quince Markets Insights, השוק צפוי לגדול מ-1.44 מיליארד דולר ב-2024 ל-2.26 מיליארד דולר עד 2034. מטפחי כלבים רבים תומכים בשימוש בבשמים, וטוענים כי הם מוסיפים נופך של יוקרה ונעימות לחוויית הטיפוח.

אליוף רילובה טאנו, מטפח כלבים מנוסה, מסביר גם הוא ל- 'CBS': "הכלבים שלנו הם חלק מהמשפחה. בושם עדין יכול להוסיף לחוויה הנעימה של לטף ולחבק אותם." לקוחות רבים מסכימים, כמו מריאריטה ריצ'יארדי, שאומרת: "אני תומכת בכל דבר שיכול לשפר את איכות הפרווה ולהוסיף ניחוח נעים."

עם זאת, יש בעלי חיות מחמד שמתנגדים נחרצות לרעיון. פרנצ'סקה קסטלי, בעלת כלב מרומא, כותבת: "זה נראה לי כמו האנשה מוגזמת. הכלבים שלנו מושלמים כפי שהם, ללא צורך בתוספות מלאכותיות."

בסופו של דבר, ההחלטה אם לבשם את הכלב או לא נשארת בידי הבעלים. אך אין ספק שהשקת "פפה" של דולצ'ה וגבאנה פתחה דיון מרתק על הגבול בין אופנה, טיפוח ובריאות בעולם חיות המחמד. האם זהו הטרנד הבא בעולם הפינוק לכלבים, או שמא צעד אחד רחוק מדי? ימים יגידו.