אחד הטרנדים המובילים כרגע בעולם הניתוחים הפלסטיים הוא ניתוח "יאנג-ליפט" - הליך כירורגי מתקדם שפרופ׳ אייל וינקלר פיתח בעצמו ומיועד לנשים צעירות בגילאי 40-50 שרוצות לשפר את מראה עור הפנים שלהם, להצעיר אותו ולקבל תוצאה טבעית ורעננה. ההליך מאפשר שמירה על המראה המוכר למשך זמן ארוך ככל האפשר- מבלי להראות "מתוחה", "קפואה" או בעלת מראה לא טבעי.

"את המונח יאנג ליפט המצאתי בכדי לחולל שינוי מהותי ואפילו לעורר ויכוח בתפיסת העולם המודרנית העוסקת בטיפולים ובניתוחים האסתטיים של הפנים", אומר פרופ' וינקלר. "יאנג ליפט הוא השם דרכו בחרתי לשנות את התפיסה הבסיסית הרווחת כאילו ניתוח הרמת פנים נועד לנשים וגברים זקנים. כל כך זקנים שדבר כבר לא יכול לסייע להם להראות צעירים יותר, מלבד הליכה אל סכין הניתוחים האכזרית. 

הכל התחיל שלפני 12 שנים הגיעה אל המרפאה מטופלת ותיקה עם חברתה הטובה, אישה בת 49 שהרגישה מיואשת ממה שקורה לפנים שלה, "יש לה גוף של חיילת ופנים של סבתא", היא אמרה. "אתה מוכן להזריק לי? ניסיתי כבר הכול ושום דבר לא עזר, הפנים שלי נפולות". מיד הוא הבהיר לה שהדבר היחיד שיעזור לה הוא ניתוח להרמת פנים. דבר שזעזע אותן והן מיהרו ללכת.

לפני ואחרי יאנג ליפט (צילום: יח''צ)
לפני ואחרי יאנג ליפט (צילום: יח''צ)

מספר שבועות מאוחר יותר בת ה-49 הגיעה שוב וסיפרה שלאחותה המבוגרת ממנה ב-10 שנים, יש חברה טובה שהיא גם מנתחת פלסטית ידועה בירושלים וגם זו המזריקה לה לפנים. כשהמנתחת המפורסמת שמעה שהוא הציע לעשות לה ניתוח פנים, היא אמרה שזה "רק מחמדנות". פרופ' וינקלר התעלם מהביקורת והמשיך באותו קו. 

"הניתוח של אותה הגברת הצליח מעבר למצופה. חלפו מאז 12 שנים. התמזל מזלי. ניתחתי מאז מאות נשים הצעירות מגיל 55 והבנתי שיש להתאים את ניתוח הרמת פנים לנשים צעירות יותר וכך נולד היאנג ליפט. שינויים אלה הפכו אותו לניתוח המבוקש ביותר במרפאתי ואפשרו לי להגדיל את הניסיון הרב  שרכשתי בו, ובכך להצליח לחולל שינויים מותאמים לכל מטופלת, הן בהיקף הניתוח, באורך הניתוח , בקיצור תקופת ההחלמה ובתפיסת הפנים הצעירות באופן שונה מהפנים המבוגרות יותר". 

אבל מה זה יאנג ליפט?

היאנג ליפט מכיל וואריאציות כירורגיות הכוללות התמקדות באזור מסוים של הפנים, שימוש בחתכים ובתפרים השונים מהמקובל בניתוחים אלה. 

גיל 40 נתפש צעיר מידי להתחיל במתיחות פנים. מדוע לא להתמיד בהזרקות?

"תפיסת העולם שניתוח הרמת פנים מבוצע רק בגילאים מבוגרים ובלית ברירה, היא תפיסה שגויה באופן מהותי. לתפיסת העולם הזו שתי סיבות מהותיות. הראשונה, מוטעית בשוגג ובתום לב הן על ידי הרופאים ובעיקר ע"י מטופלות, נעוצה בהיסטוריה של ניתוח 'מתיחת הפנים'. זה הניתוח הישן שבגרסתו הקודמת כבר חלף מזמן מן העולם. בניתוח בגרסה הישנה היו מותחים את הפנים בצורה לא טבעית ובוקטורים לא נכונים. הניתוח היה משנה את הפנים בצורה משמעותית ולאחריו נראו "מנותחים". 

"הסיבה השנייה, היא הכסף העצום המתגלגל בתעשיית האסתטיקה המכונה 'בלתי כירורגית' כמו הזרקת חומרי מילוי, בוטוליניום, חוטים וכיו״ב, המסבירים שאין צורך בניתוח, אפשר לטפל בהכל ללא ניתוחים מיותרים. הניתוחים, כך מסבירים בעלי האינטרסים למיניהם, הפכו למיותרים. אפשר להשיג הכול בלי ניתוח. העתיד טמון ברפואה גנטית, בביו סטימולטורים, ואנרגיות לייזר או אור או רדיו. סקלפל המנתחים עבר זמנו מסבירים לנו כל מי שאינו יודע לנתח וכל מי שעיסוקו בייצור ומכירת חומצות היאלורונית.

פרופ' וינקלר (צילום: יח''צ)
פרופ' וינקלר (צילום: יח''צ)

אתה למעשה מתנגד להזרקות?

"חלילה, שלא אובן שאני מתנגד לחומרי המילוי או להזרקות. להיפך. אבל השימוש באלה וגם באלה צריך להיות הוגן כלפי המטופלים. יש מצבים בהם הפנים כבר נפולות מדי וכמות חומרי המילוי הנדרשים בכדי לייצר שינוי כלשהו בפנים תייצר עיוות ונפיחות יתר וגם הוצאה גדולה מאוד למטופל. ניתוחי פנים אני שומע האומרים, הן רק בגלל תאוות הניתוח של המנתחים הפלסטיים. ומי אומר את זה? מי שאין לו מושג בכירורגיה אסטטית של הפנים. ניתוח אחד יכול להחליף שנים של הזרקות – לכן גם מבחינה כלכלית זה משתלם יותר. 

כמה זמן ההליך היאנג ליפט מחזיק - ומה זמן ההחלמה שלו?

"תוצאות הניתוח מחזיקות 5-7 שנים לפחות, ייתכן יותר או פחות לפי גורמים שאינם תלויים בסוג הניתוח או במנתח (גנטיקה, שמש, עלייה או ירידה מאסיבית במשקל, עישון ועוד). ניתן לחזור לעבודה משרדית לאחר  כ-7 ימים פלוס מינוס יומיים.

ומה היתרונות שלו למשל לעומת מיני פיסט ליפט?

"מיני ליפט הוא מושג שאינו מדעי ובעיקרון הוא הוכנס לשימוש כניתוח המטפל רק בעור Skin only, זה הוכח כלא יעיל לטווח ארוך. כיום השימוש במיני ליפט משמש בעיקר כשם שיווקי כדי לא להפחיד נשים עם המונח הרמת פנים".