הקיץ הישראלי אמנם מתקרב לסיומו, אבל השפעותיו על העור והשיער שלנו עדיין כאן. בין אם ביליתם את החופש על חוף הים בתל אביב, בבריכה בקיבוץ או בטיול ג'יפים בדרום, סביר להניח שגופכם ספג לא מעט מקרני השמש הקופחת. אז איך מתמודדים עם הנזקים ומחזירים את הזוהר לפנים ולשיער? ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם.

כולנו אוהבים את הקיץ הישראלי - השמש, הים, והאווירה הקלילה. אבל מה שטוב לנשמה, לא תמיד טוב לעור ולשיער שלנו. פולה בליק, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית וסינית, ואילן מרגלית, מעצב השיער ושגריר לוריאל פרופסיונל בישראל, חושפים בפנינו את הנזקים שהקיץ משאיר מאחוריו ואיך להתמודד איתם בסטייל.

אילן מרגלית (צילום: אור גפן)
אילן מרגלית (צילום: אור גפן)

נתחיל מהפנים: פולה בליק מסבירה שהשיזוף שכה אהבנו לאורך הקיץ עלול להותיר אחריו יותר מסתם גוון זהוב. "חשיפה ממושכת לקרני UV יכולה לגרום לכתמים כהים, קמטים מוקדמים, ואפילו להזדקנות מואצת של העור," היא מזהירה. הפתרון? קרם הגנה הוא חובה, גם אם החופש הגדול כבר מאחורינו. "תמרחו קרם הגנה עם SPF 30 לפחות, ואל תשכחו לחדש כל שעתיים," ממליצה בליק.

אבל זה לא הכל. הקיץ החם והלח יכול גם להחמיר בעיות אקנה. "החום והלחות גורמים להזעה מוגברת, מה שיכול לסתום את הנקבוביות," מסבירה בליק. היא ממליצה על שימוש בתכשירים המכילים חומצה סליצילית או בנזואיל פרוקסיד, וכמובן - ניקוי פנים יסודי פעמיים ביום.

פולה בליק דיין (צילום: אור גפן)
פולה בליק דיין (צילום: אור גפן)

ומה לגבי אותם כתמים מעצבנים שצצו פתאום על הפנים? "פיגמנטציה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקיץ," אומרת בליק. "תכשירים עם ויטמין C או חומצה קוג'ית יכולים לעזור להבהיר את העור ולהפחית את הכתמים."

עכשיו לשיער: אילן מרגלית מזהיר שהשמש, הים והבריכה יכולים להותיר את השיער שלנו יבש, שברירי וחסר ברק. "קרני UV משנות את צבע השיער ופוגעות במבנה שלו," הוא מסביר. "בנוסף, המלח מהים והכלור מהבריכה יכולים לגרום ליובש קיצוני."

אילן מרגלית (צילום: יחצ)
אילן מרגלית (צילום: יחצ)

אז מה עושים? מרגלית ממליץ על שגרת טיפוח אינטנסיבית: "השתמשו במסכות לחות עשירות פעם בשבוע, ובחרו מרככים ומסכות המכילים קרטין וויטמינים." הוא גם מדגיש את חשיבות ההגנה מהשמש: "שמנים מוגני UV, כמו שמן קוקוס או ארגן, יכולים להגן על השיער מפני נזקי השמש."

ואל תשכחו - הטיפוח מתחיל מבפנים. "תזונה נכונה, עשירה בוויטמינים ומינרלים, היא קריטית לבריאות השיער," מזכיר מרגלית. "דגים, אגוזים, ירקות ופירות הם מקורות מצוינים לתזונה שתומכת בשיער בריא."

חפיפת שיער (צילום: אינגאימג')
חפיפת שיער (צילום: אינגאימג')

לסיכום, אמנם הקיץ מאחורינו, אבל זה בדיוק הזמן להשקיע בשיקום ובטיפוח. עם קצת תשומת לב והשקעה בטיפול נכון, תוכלו להיכנס לסתיו עם עור זוהר ושיער בריא ומלא חיים. אז קדימה - התחילו לטפח!