דמיינו לעצמכם שאתם יוצאים לרחוב בתחתונים. נשמע הזוי? לא אם אתם קנדל ג'נר או כל סלב אחר שמאמץ את הטרנד החם ביותר בעולם האופנה כרגע - לבוש תחתון כבגד עליון. מהמסלולים של שבועות האופנה ועד לשטיח האדום, נראה שכולם מתחרים מי יחשוף יותר. אבל האם זה באמת טרנד חדש? ואיך אפשר לאמץ אותו בלי להרגיש כאילו שכחנו להתלבש בבוקר? בואו נצלול לעולם המסקרן של האופנה החושפנית.

כמעט ולא זיהינו: המהפך של קנדל ג׳נר

ביום שני האחרון (ב׳), קנדל ג'נר צעדה על מסלול התצוגה של לוריאל פריז בשמלה אדומה מבית מוגלר שאולי נראתה מוכרת לכל מי שיש לו זיכרון חד של 1999. החזית של השמלה הייתה חתוכה לרוחב כתפה הימנית של ג'נר, חושפת חזייה תואמת. הרגע ה"הצץ וברח" הזה העלה זיכרונות של רגע אופנתי חושפני אחר: הסרבל הסגול המעוטר של ליל' קים בטקס ה-VMAs לפני 26 שנים. על השטיח האדום, השד השמאלי של קים נחשף כמעט לחלוטין על ידי חיתוך א-סימטרי - תמונת מראה של מחשוף ג'נר - למעט מדבקת פטמה סגולה תואמת.

קנדל ג'נר מלהיטה את הרשת: הביקיני האדום שכולן ירצו השנה

הרגע של ג'נר במוגלר היה רק הדוגמה האחרונה למגמה המתחדשת של לבוש תחתון כבגד עליון. בתצוגת האופנה של ננסי דוג'אקה בלונדון מוקדם יותר החודש, בלייזרים מרובעים הונחו מעל חזיות רצועות, בעוד מחוכים שקופים שולבו עם מכנסי קפרי והפכו לטופים ליציאה. חזיות נחשפו אפילו לאוויר הפתוח אצל ארדם - סטייה עבור בית אופנה האהוב על מלכות המשחק הבריטיות (כמו קריסטן סקוט תומאס) ועל המלוכה האמיתית (כמו הדוכסית מקיימברידג'). גם דולצ'ה וגבאנה קיבלו את המסר, והציגו מחוכי סאטן, חגורות ביריות וחזיות קוניות בסגנון מדונה בשבוע האופנה במילאנו ביום שבת. פלורנס פיו אפילו לבשה אחד מהעיצובים הנועזים של המותג בשער הווג הבריטי הראשון שלה בשבוע שעבר - המחשוף העגול של שמלתה השחורה עם השרוולים הנפוחים יורד ממש עד מעל לטבור, ממסגר את החזייה שלה בחזית מלאה.

אבל הטרנד מתפשט הרבה מעבר למסלולים. בהופעה הראשונה של סיבוב ההופעות "Short n' Sweet" ביום שני, הזמרת סברינה קרפנטר עלתה לבמה בבגד גוף ובגרביונים של ויקטוריה'ס סיקרט. הבגד הוורוד עם עיטורי תחרה, שעוצב במיוחד עבורה, קושט ביותר מ-150,000 קריסטלים ולקח מעל 140 שעות להכנה. ביום שני, כוכבת היוטיוב והזמרת ג'וג'ו סיווה הפכה את הטרנד על פיו כשלבשה מגן אשכים לצילום שער מעורר כותרות למגזין LadyGunn. הלבוש התחתון מהמאה ה-15 קושט באבני חן בצבע עור.

למרות שנראה שבכל פינה סלבריטאים נראים כאילו הם בסיבובים האחרונים של פוקר מפשיט, הרעיון של לבישת הלבוש התחתון שלך בעולם החיצון אינו חדש. מארי אנטואנט הייתה חלוצה של הטרנסגרסיה האופנתית הזו, כשבחרה להצטלם לפורטרט בשמלה דמוית כותונת מוסלין לבנה - למעשה, הלבוש התחתון שלה - ב-1783. הסגנון התפוצץ בשנות ה-80, הודות לתצוגות אופנה של אנה סוי (שהפכה את שמלת הבייבידול מפיג'מה של שנות ה-50 ללבוש מסיבות של שנות ה-80) וז'אן-פול גוטייה, עם חזיית הקונוס המפורסמת שלו.

הלבשה תחתונה בהשראת מדונה בתצוגה של דולצ'ה וגבאנה (צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
הלבשה תחתונה בהשראת מדונה בתצוגה של דולצ'ה וגבאנה (צילום: Andreas Rentz/Getty Images)

ג'נר כבר הוכיחה את עצמה כמובילה בתחום הלבוש התחתון כלבוש יומיומי, כשוויתרה על מכנסיים לטובת זוג גרביונים ב-2022. ככל שהטרנד צובר תאוצה, מי יודע מה היא תחשוף בפעם הבאה.

הטרנד הזה מעלה שאלות מעניינות על גבולות הצניעות, על ההבדל בין אופנה לחשיפת יתר, ועל האופן שבו אנחנו מגדירים לבוש תחתון בעידן שבו הגבולות בין פרטי וציבורי מיטשטשים. האם זו מהפכה אופנתית אמיתית או סתם עוד טריק שיווקי? ומה זה אומר על החברה שלנו? בין אם אתם מתלהבים מהטרנד או מזדעזעים ממנו, דבר אחד בטוח - הוא מצליח למשוך את תשומת הלב של כולם.