ערב הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, בזמן שישראל עמדה בפני אחת הטרגדיות הגדולות בתולדותיה, מנהיג חמאס יחיא סינוואר שחוסל השבוע (ה׳) על ידי הצבא החזק והמדהים שלנו, ומשפחתו נצפו בורחים למנהרות. אך מה שתפס את תשומת הלב הציבורית הוא דווקא תיק היד השחור והיוקרתי שנשאה אשתו של סינוואר - תיק הנראה כמו דגם הבירקין היקר של הרמס, ששוויו עשוי להגיע ל-32 אלף דולר. 

תיק הבירקין של הרמס אינו סתם אביזר אופנה - הוא סמל עולמי לעושר ויוקרה. התיק, שנוצר בשנת 1984 בשיתוף פעולה בין מנכ"ל הרמס דאז לבין השחקנית והזמרת ג'יין בירקין, הפך במהרה לחלום הרטוב של חובבות האופנה בכל העולם.

מה הופך את הבירקין למיוחד כל כך? ראשית, כל תיק בירקין מיוצר ביד על ידי אומן יחיד, בתהליך שאורך בין 18 ל-24 שעות. זו עבודת יד מדוקדקת שדורשת מיומנות גבוהה ותשומת לב לכל פרט. שנית, התיקים עשויים מהחומרים האיכותיים ביותר, כולל עורות אקזוטיים כמו תנין, יען ולטאה.

ויקטוריה בקהאם ב-2007 עם תיק הרמס זהה לשל אשתו של סינוואר (צילום:  Koichi Kamoshida/Getty Images)
ויקטוריה בקהאם ב-2007 עם תיק הרמס זהה לשל אשתו של סינוואר (צילום: Koichi Kamoshida/Getty Images)

אבל היוקרה של הבירקין לא מסתכמת רק בחומרים ובייצור. במשך שנים, הרמס שמרה על בלעדיות התיק באמצעות רשימות המתנה ארוכות ומסתוריות. לא מספיק פשוט להיכנס לחנות ולקנות בירקין - צריך להיות ברשימה הנכונה, ולפעמים לחכות שנים עד שתיק יהיה זמין.

מחיר מוצדק? התיק של מישל גרציג עולה יותר מרכב

מישל גרציג ותיק הבירקין בצבע ירוק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מישל גרציג ותיק הבירקין בצבע ירוק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

השאלה המטרידה היא האם מדובר בתיק אמיתי או בחיקוי מתוחכם. מהתיעוד הקיים, קשה לקבוע בוודאות. אם אכן מדובר בתיק אמיתי, ערכו עשוי להגיע ל-32 אלף דולר ואף יותר. גם אם זהו חיקוי, סביר להניח שמדובר בחיקוי יקר שעולה אלפי שקלים.

עבור רבים בישראל, הופעתו של תיק כה יקר בנסיבות אלו מעוררת זעם רב. בזמן שתושבי עזה סובלים ממחסור, ובעוד ישראל מתמודדת עם אחד האירועים הטראומטיים בתולדותיה, נראה כי מנהיגי חמאס דואגים לרווחתם האישית.

יחיא סינוואר נמלט (צילום: דובר צה"ל)

התגובות ברשתות החברתיות בישראל לא איחרו לבוא, אך הפעם בנימה הומוריסטית. רבים מצאו בסיטואציה הזדמנות להתבדח על חשבון הניגוד המשווע בין תדמית חמאס לבין המציאות. בתו של איש העסקים עמוס לוזון, אור לוזון, העלתה את הידיעה לרשתות החברתיות והגיבה בציניות: "אותי ממש מעניין איך הוציאו לה בירקין, היא מה זה לא הסגנון."

אור לוזון מתלוצצת על תיק ההרמס של אשת סינוואר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אור לוזון מתלוצצת על תיק ההרמס של אשת סינוואר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"נואשת": קים קרדשיאן סופגת ביקורות קשות על מכירת הפריט היקר הבא 

יכול להיות שמדובר בתיק חיקוי ויכול להיות שמדובר בתיק אמיתי, בכל אופן מה שבטוח הסקנו מהתיעוד הזה- שגם עם התיק היוקרתי ביותר בעולם, סטייל אי אפשר לקנות. סורי, גברת, אבל אפילו הבירקין לא יציל את הלוק הזה.