כשקייסי מוזס, יוצרת תוכן בת 22 מקליפורניה, מצאה זוג מגפי Frye במכירת חיסול ב-20 דולר בלבד, היא הרגישה שזכתה בלוטו. המגפיים, ששווים לפחות 175 דולר, היו אומנם קטנים עליה במידה, אבל זה לא הפריע לה - היא פשוט דחפה את הרגליים פנימה בכוח. "הללויה!", היא צעקה בהתרגשות, "אני לא מאמינה שמצאתי אותם!"

הסיפור הזה הוא רק טיפה בים של מאות סרטונים שמציפים את טיקטוק בחודשים האחרונים, בהם בנות דור Z מתעדות את החיפוש אחר זוג מגפי Frye וינטג'. שני הדגמים המבוקשים ביותר - Campus ו-Harness - שפעם נחשבו למיושנים ומגושמים, הפכו לפריט אופנה חובה, עם עלייה מטאורית של 96% במכירות מגפי הנשים של המותג בשנה האחרונה.

הטרנד החם: תתכוננו לראות את הפריט הזה בכל מקום הקיץ

@yeehawfi i want these boots buried in my grave with me #vintagefashion #vintagestyle #vintage #fryecampusboot #campusboots #vintageboots #70sfashion @thefryecompany ♬ original sound - fiona

המותג בן ה-160 שנה, שהיה להיט בשנות ה-60 וה-70, חוזר עכשיו בגדול - בזכות שילוב של נוסטלגיה, אסתטיקת מערב פרוע, והשפעה של כוכבות כמו אוליביה רודריגו. החיפושים אחר המגפיים עלו ב-277% בחצי השנה האחרונה באתר Depop, וסרטון טיקטוק של צעירה שמכרה את המגפיים שלה כדי לקנות כרטיס טיסה לחבר שלה צבר יותר מ-5 מיליון צפיות - והתגובות הזועמות לא איחרו לבוא.

חדש על הראש: טרנדים מובילים בעיצוב שיער לסתיו-חורף 2024

הטרנד קיבל דחיפה משמעותית מסדרות טלוויזיה כמו "ילוסטון" ומאלבום הקאנטרי החדש של ביונסה, "Cowboy Carter", שהפכו את הסגנון המערבי לאופנתי במיוחד. פיירה אונורטי, סמנכ"לית בחברת Authentic Brands Group שרכשה את המותג ב-2017, מספרת ל׳וול סטריט ג'ורנל׳ שהחברה החלה לזהות עלייה בחיפושים אחר המגפיים לפני כשנה. מאז, המותג החל לשלוח מגפיים בחינם למשפיעניות כדי לשמור על המומנטום.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Beyoncé‎‏ (@‏‎beyonce‎‏)‎‏

אבל דווקא המגפיים הישנים הם שמושכים את מרבית תשומת הלב. "גבר הוא זמני, אבל מגפי Frye הם לנצח", כותבת יוצרת תוכן מניו יורק. הצעירות טוענות שאיכות העור במגפיים הישנים, שיוצרו בארה"ב, עולה על זו של המגפיים החדשים המיוצרים במקסיקו וסין. ברוק לוקלין, ברמנית בת 22 מפיניקס, גילתה שאמא שלה זרקה את המגפיים שלה בשנות ה-90. וכך היא מספרת ל׳וול סטריט ג'ורנל׳: "כשסיפרתי לה כמה הם שווים היום, היא כמעט התעלפה".

@vntgdreamz Can someone tell me what kind of boots these are lmfao🥹 #fryeboots #thriftedboots #vintageleatherboots #leatherboots #workboots #campusboots #harnessboot #vintagefryeboots #vintagefrye #vintagefindsoftheweek #thriftedfindsoftheday ♬ original sound - Valeria

המגפיים החדשים של המותג נמכרים היום ב-498 דולר (כ-1,900₪), אבל רבות מעדיפות לחפש חלופות זולות יותר ברשתות כמו Target או Free People, שם אפשר למצוא דגמים דומים במחירים שנעים בין 45 ל-270 דולר (1,000-170₪). החיפושים אחר "מגפי Frye של Target" זינקו ב-1,500% בחודש האחרון בלבד.

וכמו כל טרנד שמתחיל בטיקטוק, גם זה בדרכו לישראל. מספר חנויות וינטג' בתל אביב כבר דיווחו על עלייה בביקוש למגפיים בסגנון מערבי, ובעלי חנויות יד שנייה מספרים שלקוחות מתחילות לשאול ספציפית על מגפי Frye. 

אז לפני שאתן זורקות את המגפיים הישנים שלכן - אולי כדאי לחשוב פעמיים. ואם אתן מתכננות לחפש זוג משלכן, כדאי להתחיל עכשיו, לפני שהטרנד יגיע במלוא עוצמתו לחנויות המקומיות.