עכשיו, כשהטמפרטורות הופכות נעימות יותר, אפשר להתאפר בלי חשש שהאיפור ימרח, וליהנות ממראה מנצח בעונה הכי רומנטית בשנה. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, סיפר לנו על כל הטרנדים הכי חמים במראות איפור לסתיו שבא עלינו לטובה.

כידוע, עולם האופנה נע על פי תחזיות יופי, שגורמות בסופו של דבר למאות מיליוני נשים בעולם להתאפר בסגנון שהוכתב על ידי טרנדולוגים, שראו בחזונם את הגוונים והמרקמים. זהו סוד קסמה של אופנה חוצת יבשות. כולם פותחים ארנקים כדי להיראות מיוחדים אבל בדיוק כמו כל האחרים.

שחף: "כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, וטרנדולוגים עמיתים. המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה לנבא את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצובית והצרכנית בפרט."

הסתיו הקרוב מציג קוד נשי המדלג בין עוצמה לרגישות. הדגשי האיפור בצבעי הפסטל, חוגגים את הרומנטיקה. נגזרות של הגוון הוורוד כמו: ורוד אפרסק, ורוד בייבי וורוד פסטל, יוצרים תמהיל מרוכך ועדין שמאפשר להנות ממצב רוח מאוהב.

הטרנדים והמגמות:

צבעי הסתיו מאופיינים בגוונים של וורוד לצד קורל בפיגמנט מט או מטאלי. הריסים מודגשות עם שתי שכבות של מסקרה ואילו השפתיים מתהדרות במנעד רחב של גוונים כתומים בטקסטורה מבריקה או מטית כמו: כתום אורנג' כתום אפרסק או כתום סלומון. "הגוונים הכתומים-שייכים לצבע העור ומעניקים לשפתיים רכּוּת טבעית" מסביר שחף. "הצלליות מדגישות את המבנה האנטומי של העין ויוצרות מראה נוכח". קחו בחשבון שצלליות בהירות מדגישות את חריצי העפעף ואילו הקונטור הכהה של האייליינר, יוצר מראה מוקפד ואלגנטי."

תמהיל של אייליינר דקיק ועבה, איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)
תמהיל של אייליינר דקיק ועבה, איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)

1. אייליינר בעובי משתנה

טרנד האייליינר לא חדש, הוא חוגג איתנו כבר לא מעט שנים. החידוש העונתי הוא העובי שלו. אם עד עכשיו הוא נמתח בפס ישר, הרי שטבעה של אופנה להשתנות. עכשיו, הוא מתחיל כקו דקיק במיוחד באזור הקרוב לאף , הולך ומתעבה במרכז העין ושוב הופך להיות דק במיוחד עם סיומת מורמת כלפי הגבות. 
האייליינר מתאים כמעט לכולם ומתיישב בטבעיות מעל קו הריסים העליון. חובבות איפור שלא נפרדות ממנו יכולות לשלב אותו ללא חשש עם צללית בגוון פחם ובכך להעצים אותו. ואל תשכחו להוסיף שתי שכבות של מסקרה שחורה להדגשת הריסים.

כתם של כתום. איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)
כתם של כתום. איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)

2. כתום זה האדום החדש

תשכחו מהליפסטיק האדום, עזבו אותכם מגווני הבורדו. עונת הסתיו מביאה את צבעי השלכת אל השפתיים. המגמה מתאימה לכל גיל ולכל שעות היממה. הגוון מתיישב בטבעיות בלי להיחשד ברצון לבלוט. אפשר לזגזג בין המרקמים: לשעות היום יתאים מרקם מט ובערב אפשר לעטוף את השפתון עם גלוס שומני. מי שמבקשת להגדיל שפתיים תוכל לעשות זאת ע"י איפור בלי להזדקק להזרקת חומרי מילוי, כשהתוצאות שלהן מחזיקות (במקרה הטוב) לחצי שנה פלוס מינוס. הגדילו את השפתיים ע"י תיחום קו השפה החיצוני באמצעות תוחם -בגוון טיפה יותר כהה מגוון השפתון (אבל לא כהה משמעותית- זהירות המראה יכול בקלות להפוך לחסר טעם !) 

צלליות פסטל כתפאורת רקע לריסי פיוז'ן מלאכותיים, איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)
צלליות פסטל כתפאורת רקע לריסי פיוז'ן מלאכותיים, איפור ירין שחף (צילום: דור סבג)

3. צלליות פסטל

מודבר בצבעים בהירים שמשדרים רוך, קלילות ושיקיות בלתי מתאמצת. כחלק מהטרנד הפסטלי, חב' האיפור מציעות פלטות מהודרות בגוונים מטריפים של ורוד בייבי, צבעי שמנת וצבעי בז' רכים. תמהיל של ריסים בגבהים משתנים, (ריסי פיוז'ן) על רקע צלליות הפסטל, הם תת טרנד רותח. מדובר בתמהיל של ריסים מלאכותיים, בגדלים שונים וצורות שונות המשתלבות להפליא עם הריסים הטבעיים.

שלוש ארבע לעבודה: איך לאמץ בלי להתאמץ?

מורחים מייק אפ נוזלי על בסיס מים ומוסיפים קונסילר במידת הצורך. 
מניחים פודרה שקופה שמקבעת את המייק אפ ויוצרת מראה אחיד ונטול ברק. 
על העפעפיים מורחים מעט קונסילר ומעליו צלליות בגוונים של שמנת לצד ורוד רך. 
את זוויות העין הקרובות לאף מאירים בעזרת צללית לבנה. 
המשקיעות ידביקו על קו הריסים הטבעי - ריסים מלאכותיים
קו הריסים מודגש באייליינר שחור פחם. 
מושחים את הריסים בשתי שגבות של מסקרה.
תוחמים את השפתיים עם עיפרון וחורגים מעט מקו השפה. ומושחים שפתון
שימר בריק בגוון Bronze מאחד את גווני האיפור וגם משמש כהארה זוהרת על האזורים הגבוהים של הפנים – מצח אף ועצמות לחיים.