האם אי פעם תהיתם למה היא החליקה שמאלה? התשובה עשויה להיות פשוטה יותר ממה שחשבתם - הבגדים שלכם. בעולם של אפליקציות היכרויות, הרושם הראשוני הוא קריטי, ולצערנו, רבים מהגברים נכשלים בו. אבל אל דאגה, יש תקווה! מומחי אופנה ודייטינג חושפים את הסודות שיהפכו את הפרופיל שלכם למגנט של לייקים ומאצ'ים.

עונת ה'קאפינג' הגיעה, והרווקים והרווקות מחפשים בני זוג לחודשי החורף הקרים. אבל למה כל כך הרבה גברים נכשלים בבחירת הלבוש שלהם באפליקציות כמו Hinge וRAYA? ומה הם צריכים ללבוש כדי לכבוש לבבות?

היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
היכרויות ברשת, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

לואיז ניסטלר, ניו יורקית בת 32, מעריכה שרק 10-15% מהגברים שהיא רואה באפליקציית ההיכרויות Hinge יכולים להיחשב כלבושים היטב, כך לפי ה-׳וול סטריט ג'ורנל׳. לדבריה של ניסטלר, שהיא חוקרת נתונים, חלק מהגברים "נראים כאילו הם מנסים יותר מדי", מצטלמים בחולצות צעקניות ואביזרים מוגזמים כמו כובעי פדורה. רוב הגברים, לעומת זאת, מציגים את עצמם בחולצות שלא מתאימות או בחולצות פולו בלויות - כאילו "לא קנו בגדים מאז התיכון".

חנה קיטו, מנהלת קשרי לקוחות מלונדון, מספרת ל-׳וול סטריט ג'ורנל׳ שתמונות של גברים בחליפות לא מתאימות או בטי שירטס צמודות מדי נפוצות באפליקציות כמו RAYA וHinge. והיא אפילו לא מתחילה לדבר על כמות הסלפים בשירותים עם אסלות ברקע. בליין אנדרסון, מאמנת דייטינג לגברים באוסטין, טקסס, מציינת ג'ינסים עם כפכפים וחולצות מוכתמות כעבירות אופנה שכיחות בפרופילים: "אני אומרת, 'אחי, ברצינות? יש לך ממש שאריות ארוחת ערב על החולצה'."

גבר עם חולצה מוכתמת (צילום: אינגאימג)
גבר עם חולצה מוכתמת (צילום: אינגאימג)

הנשים הללו מודות שזה עשוי להיראות שטחי להחליק שמאלה בגלל בגדים לא מוצלחים. אבל באפליקציה - ובאמת, בדייט שעשוי להתפתח ממנה - הרושם הראשוני קובע. ללבוש בגדים לא מתאימים בפרופיל שלך זו החמצה של הזדמנות, מציינת אנדרסון. להצליח עם הלבוש "מעביר אותך את המכשול הראשון" ויכול ליצור יותר הזדמנויות לשיחה, היא אומרת.

מחפשים אהבה? עכשיו זה הזמן לשדרג את המשחק שלכם. "עונת הקאפינג", המונח העממי לתקופה שאחרי הקיץ שבה רווקים רבים מחפשים בן זוג לחודשים הקרים, הגיעה. ("קאף" רומז לאזיקים - כלומר, לכבול את עצמך לבן/בת זוג.)

עונת הקאפינג (צילום: אינג אימג')
עונת הקאפינג (צילום: אינג אימג')

מיכאלה מוריי, סטייליסטית מניו יורק המייעצת לגברים בני 20 עד 60 פלוס על הלבוש שלהם באפליקציות היכרויות, אומרת שגברים באפליקציות צריכים לחשוב פעמיים על המסר שהם מעבירים עם הבגדים שלהם. "לבוש קז'ואל עשוי לומר 'אני מחובר לקרקע'," היא מספרת ל׳וול סטריט ג'ורנל׳, בעוד שמראה רשמי יותר, כמו בלייזר מעל גולף, יכול לרמוז שאתה גבר ש"נהנה מהדברים היפים בחיים".

ג'ורדן מקפרליין, המנהל של עמותה חינוכית בלונדון, אומר שלבוש טוב בתמונת הפרופיל יכול לגרום לו לחשוב שהבחור "משקיע ואמין, ושהוא אכפתי". בעיני הבחור האופנתי בן ה-32, מראה כזה עשוי לכלול פריטים על-זמניים בשילוב עם נגיעות מעניינות. גרביים בצבעים חזקים - לא בהדפסים מצחיקים, הוא מבהיר - הופכים "תלבושת בסיסית למיוחדת".

עשו את זה נכון: גבר לבוש בבלייזר (צילום: אינג אימג')
עשו את זה נכון: גבר לבוש בבלייזר (צילום: אינג אימג')

באפליקציית Hinge, משתמשים יכולים "לעשות לייק" לתמונות בודדות. התמונה הפופולרית ביותר בפרופיל של מקפרליין מציגה לבוש מרובד שמתאים לחודשי הקאפינג. הוא לובש חולצת טי לבנה, סוודר חצי רוכסן בצבע ירוק מרווה, מעיל פוף כחול כהה וג'ינס בשטיפה אבן עם שוליים מקופלים. גרביים בירוק בהיר, נעלי סמבה של אדידס אופנתיות, כובע בייסבול וינטג' ומשקפיים עגולים בצבע צב מוסיפים אישיות. הוא חושב שהמראה מושך תשומת לב בזכות האווירה המוכרת והבריאה שלו.

אכן, נגישות היא המפתח. כדי לזכות בהחלקה לכיוון הנכון, אנדרסון ממליצה על איפוק, ומציעה להתחיל עם חולצת טי לבנה ונקייה עם צווארון עגול. תכניסו אותה לג'ינס כהה, שנראה חד יותר מג'ינס בהיר, אומר פיטר נגוין, סטייליסט אישי מניו יורק. הוא לעתים קרובות מלביש גברים במכנסיים מ-Officine Générale שיושבים קצת גבוה יותר על המותניים, כדי להאריך את הרגליים. הוסיפו חגורת עור שחורה פשוטה, הוא אומר.

הלבוש הקלאסי: כך תעשו את זה נכון (צילום: אינג אימג')
הלבוש הקלאסי: כך תעשו את זה נכון (צילום: אינג אימג')

נגוין, שלעתים קרובות מייעץ לגברים על לבוש לדייטים, מדגיש שזה לא עניין של מחיקת האינדיבידואליות. אבל הוא ממליץ להדגיש תכונות ייחודיות שמרגישות בוגרות ומתאימות. אוהבים רוק אנד רול? קחו ז'קט עור. גיימר מושבע? במקום ללבוש חולצות טי מצוירות, בחרו בגרסאות איכותיות עם מוטיבים קטנים ומשחקיים ממותג כמו Maison Kitsuné, אומר נגוין. דרך נוספת להתגבר על שעמום: הוסיפו קצת תכשיטים, כמו צמיד שרשרת, טבעת חותם גדולה או שעון וינטג'.

מספר מומחים מוצאים חולצות עם הדפסים פרועים מדי מעוררות מחלוקת וממליצים לגברים להיצמד לגוונים אחידים או הדפסים מאופקים (פסים קלאסיים תמיד טובים). אבל עדיין אפשר להשתעשע עם חולצות, מתעקש נגוין, שמשבח ירוקים וכחולים בהירים יותר כהימורים בטוחים שמחמיאים לרוב גווני העור.

גבר לבוש בסוודר עם הדפס מצועצע (צילום: אינגאימג)
גבר לבוש בסוודר עם הדפס מצועצע (צילום: אינגאימג)

אל תאכזבו את עצמכם עם הנעליים. הימנעו מכפכפים בכל מחיר, מדגישה אנדרסון - "אלא אם כן אתם גרים בהוואי או באמת על חוף [בתמונה]." היא מציעה לנעול מגפי צ'לסי מהמותג האוסטרלי Blundstone, שנראים חרוצים ויציבים. סניקרס לבנים מעור או בד נראים קלילים ולא מרושלים, אומרת מוריי; לכו על Stepney Workers Club, Koio או אפילו ואנס פשוטות.

כל הישג סגנוני קשה עלול להתבטל בגלל רקע מביך. ניסטלר מתחננת שתתנגדו לדחף לפרסם תמונה קלישאתית שבה אתם מחזיקים דג טרי שנתפס. היא מוצאת שצילומי טיולים הם דרך הרבה יותר מגניבה להעביר אווירה של אהבה לטבע. ובבקשה אל תעלו תמונות של עצמכם עם 10 חברים, אומרת קיטו - המחזרים הפוטנציאליים שלכם לא רוצים לשחק "איפה אפי?"

מה לא לשים בתמונת פרופיל: גבר תופס דג (צילום: אינגאימג)
מה לא לשים בתמונת פרופיל: גבר תופס דג (צילום: אינגאימג)

לסיום, בעוד שהעצות הללו נכונות באופן כללי, הישראלים יכולים להוסיף טאצ' מקומי לפרופיל שלהם. אל תפחדו להוסיף פריט ישראלי אייקוני לתלבושת שלכם. חולצת תיק-תק איכותית בצבע לבן יכולה להיות תחליף מצוין לטי שירט הבסיסית, ונותנת מראה נקי עם ניחוח ים תיכוני. אפשר גם שתמונת הפרופיל תהיה על רקע אתר מקומי מוכר, כמו הטיילת בתל אביב או העיר העתיקה בירושלים, יכולה להיות דרך נהדרת להציג את החיבור שלכם למקום, כל עוד אתם נראים מטופחים ומושקעים.