אנג'לינה ג'ולי, אחת הכוכבות היפות והמכניסות ביותר בהוליווד, יצרה סביבה גלים בשל הופעתה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-81 של ונציה. הפעם את מרב הפוקוס תפסו הזרועות וגב כפות הידיים שלה אשר נראו דקיקות ומלאות בוורידים בולטים.

ג'ולי לבשה שמלה בצבע בז' עם צעיף פרווה משולב ותסרוקת בלונדינית, אבל הותירה את זרועותיה וכתפיה חשופות. עד מהרה החלו הגולשים לשים לב לוורידים אשר בלטו בצורה יוצאת דופן. הופעתה של ג'ולי עם ורידים בולטים הדאיגה את המעריצים וברשתות החברתיות העלו ספקולציות וחששות לעניין בריאותה של השחקנית, אבל היו גם תגובות הרבה פחות מכילות ואפילו רעילות.

"איך היא רק בת 49? היא נראית הרבה יותר מבוגרת עם הידיים שלה", נכתב באחת התגובות. בתגובה נוספת נכתב "עם ידיים וזרועות כאלה היא תמיד נראית עצובה, אפשר להרגיש את זה".

ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר, מסבירה מהם הגורמים הפוטנציאליים למראה הזרועות של ג'ולי, עם עור דק ושקוף, וורידים בולטים כל כך:

עור דק באופן טבעי - לאנשים עם עור דק יש ורידים בולטים יותר. השימוש בחומר מילוי יכול לרכך את המראה הזה. סקלרותרפיה (זריקות להעלמת נימים) לא תתאים במקרה הזה לטיפול בוורידים בזרועות.
ירידה בנפח – תופעה המתרחשת עם הגיל, של ירידה בנפח באופן הדרגתי, ותתרחש בקרב כולם בסופו של דבר.
פעילות גופנית רבה – פעילות גופנית מרובה עלולה להיות גם סיבה להרחבת הורידים של ג'ולי, ממש כפי שראינו אצל מדונה בזמנו כאשר התאמנה שעות על השרירים שלה.
גנטיקה – כמו כל תופעה גם זו יכולה לנבוע בשל גנטיקה.

ד"ר מרסר מסבירה כי כבר משנות ה-20 המוקדמות שלנו העור מתחיל את תהליך איבוד האלסטין והחומצה ההיאלורונית בגוף. בכך העור הופך לדק יותר, יבש יותר. זה בא לידי ביטוי בעיקר באזורים רזים יותר, אבל נראה זאת גם בפנים שלנו, ובוודאי באזור גב כף היד והזרועות. באזורים עם עור עבה יותר נתחיל לראות את הדילול סביב גיל 40. בגיל מאוחר יותר, הפחתת ייצור האסטרוגן יגרום להתייבשות העור.

גם העור, כמו הגוף עצמו, עובר תהליך של התבגרות, איבוד נפח של הרקמה התת עורית, שומן ושרירים. בנוסף, הוא הופך לחסר חיוניות ומופיעים עליו קמטוטים. הוא מקבל מראה יותר שקוף ובכך משקף החוצה את הוורידים, גידים וכתמים, בתהליך פוטואייג'ינג המתרחש בשל חשיפה לשמש.

כל זה מתרחש אצל כולם, אולם, בקרב אנשים רזים כבר סביב גיל ה-40 לחייהם נבחין בוורידים וגידים בולטים יותר על גב הידיים, אשר בולטים החוצה. זהו תהליך של איבוד נפח ושומן. את הגיל לא ניתן באמת לעצור.

ישנם מספר טיפולים מתקדמים המיועדים להחזרת נפח, לשיפור מרקם העור וטיפול בקמטוטים וכתמים על הזרועות ובגב הידיים, גם אם החלו את תהליך ההזדקנות:

RADIESSE – הזרקה להשבת נפח ושיפור מרקם העור. רדיאס הנו חומר מילוי על בסיס סידן המאושר ע"י ה-FDA האמריקאי להתוויה זו. זהו טיפול מאוד יעיל ואיכותי המיועד להשגת שתי מטרות עיקריות כדי להשיג שיפור בעור גב כף היד.
ד"ר סיון מרסר, המשמשת כמרצה בכירה של RADIESSE בישראל, מסבירה כי מדובר בחומר רגנרטיבי, אשר משמש כחומר ביד היוצר, באופן שבו הרופא יכול לשלוט על דילול החומר בהתאם לסוג העור, לדקיקות שלו ולמיקום האנטומי. לצד מטרתו להשבת הנפח, משמש רדיאס לשיפור מרקם העור, ליצירת קולגן ואלסטין, על ידי שפעול הפיברובלסטים של התא. רדיאס גורם להתעבות העור ולשיפור ניכר בטקסטורה ומרקמו. ניתן ואף מומלץ לשלב עם טיפול ב-IPL או לייזר אשר תפקידם לטפל בכתמים ופיגמנטציה.

LUMECCA – IPL - מכשיר המטפל באופן מאוד ממוקד ויעיל לטיפול בכתמים ופיגמנטציה מכל הסוגים ולהבדיל מלייזר הוא מתאים גם לעור בגוון כהה. המכשיר מבוסס על אנרגיית IPL באישור ה-FDA האמריקאי. עיקר תפקידו של טיפול LUMECCA יהיה הבהרת כתמי פיגמנטציה בעור ויעילותו תהיה זהה גם בגווני עור כהים, זאת בניגוד ללייזר. עיצובו המתקדם, אשר פועל בטכנולוגיה אחת, עונה בו בזמן על שתי תופעות משמעותיות. שטח פני הידית השטוחה, מאפשרת פולסים מדויקים ועוצמתיים הרבה יותר לאזורים בעייתיים. מאחר ומדובר בעוצמות מאוד גבוהות ובעלות דיוק, נקבל תוצאה מהירה וכבר אחרי הטיפול הראשון ו/או השני נראה את האפקט. טכנולוגיה זו מיועדת לטיפול באזורים קטנים יחסית, פנים, דקולטה, עור הקרקפת ולרבות גב הידיים.

BELOTERO REVIVE – תנו יד לאפשרות נוספת וקלילה – הזרקות שטחיות בשיטת מזותרפיה. בלוטרו רבייב הנה חומצה היאלורונית המשולבת עם גליצרול אשר מיועדת לשפר את איכות העור. כאשר העור דק, יבש ומאבד את הלחות והגמישות שלו, בלוטרו רבייב תהיה החומצה האולטימטיבית אשר תיתן את הבוסט לעור וזאת בהזרקה שטחית ישירות לזרועות וגב הידיים. בעקבות הזרקת החומצה הזו, העור יוזן בלחות מיטבית, ובכך יהפוך לרווי יותר ויאפשר טשטוש הקמטוטים והחריצים שנוצרו בגב הידיים. תוצאות אלו נשמרות זמן ממושך של עד כ-36 שבועות. ניתן לאמץ אותו גם כטיפול מניעה או למקסום תוצאות טיפולים משלימים.