בתחום הביוטי לא משעמם לרגע. כבר שנים שהתרגלנו לקבל בברכה תכשירי טיפוח שאליהם נדחסים אחר כבוד שלל מרכיבים כמו ויטמינים, תמציות צמחים, קפאין ואפילו חומצה הילאורונית. כשמדובר בטיפולי פנים נגלה שבמכונות שמטיילות לנו על הפרצוף מתארחים בכל פעם כוכבי על תורנים. פעם היה זה הזהב שהפך את הפרצוף לנוצץ. אחריו הגיע הפחם שהביא איתו הרבה שחור ולייקים ברשתות החברתיות. היו אמיצים שחיים על הקצה וניסו ריר חלזונות וגם דם אמיתי שהבטיח לעשות טוב לעור הפנים.

בשנים האחרונות הפכו הקפסולות לשחקניות חיזוק בעולם טיפולי הפנים. מהפכת הקפסולות הטיפוליות הנקראות OXYPODS היא פטנט ישראלי שנחשב להצלחה עולמית. לפטנט הזה אחראית חברת פולוג'ן (חברת בת של ענקית המכשור LUMENIS) המשווקת על ידי חברת אלפאמדיקס. בואו נרים קצת לעצמנו - מדובר בחברה ישראל שעושה לנו הרבה כבוד בעולם. לראייה - בשנת 2023 בוצעו למעלה ממיליון טיפולי פנים בקפסולות במכשיר ה- GENEO ברחבי העולם.

טיפול בקפסולת RETOUCH של המכשיר GENEO (צילום: יח''צ)
טיפול בקפסולת RETOUCH של המכשיר GENEO (צילום: יח''צ)

כל קפסולה מגיעה עם סרום ייעודי שפותח במיוחד בכדי להעצים את תועלות הקפסולה. הסרום מוחדר לעור באמצעות ידית אולטרסאונד ומעניק הזנה עוצמתית לעור הפנים. בימים אלו משיקה החברה שתי קפסולות טיפוליות חדשות המצטרפות למגוון הקפסולות הקיים. האחת: GENEO PROTECT - קפסולת כורכום לשיקום העור, תיקון פגמים וחיזוק מחסום העור. השנייה: GENEO RETOUCH - קפסולת אוכמניות בעלת פילינג כפול המספקת טיפול אינטנסיבי לחידוש העור.

מדובר בשני מרכיבים מאתגרים. האוכמניות איך לומר, נותנות לי תחושה של קינוח במסעדת שף. הכורכום זורק אותי לטיול בגואה אבל עזבו, זה כנראה רק אני. החלטתי ללכת על קפסולת האוכמניות. אנסטסיה הקוסמטיקאית נשבעה שאני לא מסיים את הסשן עם עור בגוון פירות יער. ובעודה מעבירה את ידית הפלא אליה מחוברת הקפסולה, היא התחילה בהסברים מפורטים.

אז בגדול מדובר בקפסולת פילינג לחידוש אינטנסיבי של העור. היא מבוססת על שילוב ייחודי של חומצות עוצמתיות ונוגדי חמצון. לקפסולה אפקט פילינג כפול - לצד הפילינג המכאני שמעניקה הקפסולה, נוסף פילינג כימי עוצמתי משילוב חומצות הידרוקסיות שבעצם מזרזות ומגבירות את החדרת החומרים שמסייעם בקילוף וחידוש העור. "רגע, אז איפה פה האוכמניות?" אני מסתקרן. אנסטסיה מסבירה שלצד החומצות בתוך הקפסולה מחכה מיצוי של האוכמניות המכיל נוגדי חמצון עוצמתיים המעניקים הגנה לעור, מגבירים את הלחות ומפחיתים נזקי שמש וכתמים שמתעקשים להופיע. 

קפסולת RETOUCH בטיפול GENEO. משווק על ידי אלפאמדיקס (צילום: יח''צ)
קפסולת RETOUCH בטיפול GENEO. משווק על ידי אלפאמדיקס (צילום: יח''צ)

הטיפול, שעולה בין 500-800 שקלים, מתבצע כולו במכשיר חללי עם ידיות מתחלפות שמיועדות לכל אחד משלושת שלבי הטיפול. הפתיח מגיע עם החדרת חומרי הזנה באמצעות גלי רדיו. בשלב השני מורחים ג'ל שיסייע לקפסולה המחוספסת להיות נחמדה לעור הפנים. אנסטסיה מתריעה שזה הולך לעקצץ ותוך כדי סיור מודרך עם הידית, הקפסולה צובעת את עור הפנים בגוון ורוד עתיק. נראה שכל המרכיבים מתחילים לתת עבודה כי אכן מדובר בפעולה מעקצצת, אבל רק קצת. לאחר ניקוי הפנים משאריות צבע וגרגרים, עורכים מסיבת סיום עם הסרום ושלל החומרים הפעילים שנספגים במהירות שיא.

התוצאה שמתקבלת היא עור פנים שעבר תמ"א - חלק, בריא וכזה שקיבל "זריקת" עידוד. עכשיו בואו ננחת ולכל מפתחי הציפיות נסביר שכמו כל דבר, כדי לטפל בבעיות יש צורך במספר טיפולים. הטיפול מיועד לגברים ונשים ולכל סוגי העור. הוא מספק מענה לבעיות כמו כתמים, פיגמנטציה ועור שמנוני או מעורב לאחר אקנה (לא לאקנה פעילה).